بازی، بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۵۶ کد : ۲۴۴۰ مدرسه بازی‌پردازی مقاله علمی
امروزه با پیشرفت انسان‌ها در حوزه تکنولوژی و گسترش استفاده از وسایلی همچون رایانه و تلفن همراه، ایجاد تحرک و افزایش سلامتی در قالب بازی‌وارسازی، جایگاه ویژه‌ای یافته است. بازی‌وارسازی در حوزه سلامت می‌تواند با افزایش سلامت افراد، گامی هرچند کوچک به سوی شهر سبز و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند.
بازی، بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی

مطالب مرتبط:

استفاده از بازی در آموزش زبان انگیلسی

شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر در انتخاب بازی‌های رایانه‌ای در مقایسه با فعالیت‎‌های بدنی در بین دانشجویان

کتابخانه اسباب‌بازی: نگاهی به تجارب جهانی و پیشنهادی برای راه‌اندازی کتابخانه ملی اسباب‌بازی در ایران

تاثیر مداخله‌ی بازی‌درمانی عروسکی بر مهارت‌های ارتباطی کودکان درخودمانده

تاثیر روش آموزشی بازی بر رضایت دانشجویان و پیشرفت تحصیلی آن‌ها در درس آناتومی

 

عنوان مقاله: بازی وارسازی سیستم دوچرخه ثابت با هدف بهبود وضعیت جسمانی دانشجویان و تولید انرژی (اقدام پژوهی)

نویسندگان: پویا خانی، سلمان گلی بیدگلی، مصطفی حشمت و مرجان معظم سده

نشریه: پژوهش در علوم توانبخشی

اطلاعات نشریه: سال ۱۵، شماره ۲، خرداد و تیر ۱۳۹۸، صفحات ۹۴ تا ۱۰۰

 

چکیده مقاله:
مقدمه: امروزه با پیشرفت انسان ها در حوزه تکنولوژی و گسترش استفاده از وسایلی همچون رایانه و تلفن همراه، ایجاد تحرک و افزایش سلامتی در قالب بازی‌وارسازی، جایگاه ویژه‌ای یافته است. بازی‌وارسازی در حوزه سلامت می‌تواند با افزایش سلامت افراد، گامی هرچند کوچک به سوی شهر سبز و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند.

مواد و روش‌ها: در این مطالعه، موتوری به پدال یا محور چرخشی دوچرخه ثابت به عنوان ژنراتور متصل می‌شود که انرژی مکانیکی تولید شده را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. همچنین، دکمه‌هایی روی فرمان دوچرخه نصب شده است که کاربر بتواند با استفاده از آنها کاراکتر درون بازی اندرویدی را کنترل کند. مدارها و تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز نیز به صورت اولیه انتخاب و طراحی شده است تا به کمک آنها برق تولیدی لازم برای شارژ کردن موبایل فراهم گردد و اطلاعات حسگرها را با استفاده از بلوتوث به نر م افزار بازی ارسال کند. یافته‌ها: در تحقیق حاضر، ضمن اشاره به آخرین دستاوردهای بازی‌وارسازی در حوزه سلامت، مراحل کامل طراحی و ساخت سخت افزار کنترلی مورد نیاز برای خواندن اطلاعات حسگرهای متصل به دوچرخه و ارسال آنها به وسیله میکروکنترلر به تلفن همراه و طراحی یک بازی مبتنی بر دوچرخه ثابت به همراه چالش‌های نرم‌افزاری آن نیز ارائه گردید. همچنین، به معرفی مختصر دو ابزار Flutter و Flame جهت توسعه بازی‌های اندرویدی مبتنی بر اینترنت اشیا پرداخته شد.

نتیجه گیری: خروجی پژوهش، نسخه کاملی از یک دوچرخه ثابت متصل به حسگر در مقیاس کوچک می‌باشد که خود به تنهایی نمونه جامعی از یک مجموعه از دوچرخه‌های متصل به هم است که به طور گسترده می‌تواند در سطح باشگاه‌های ورزشی، پارک‌ها و بوستان‌ها به منظور ارتقای فرهنگ ورزش با استفاده از رویکرد بازی‌وارسازی مورد استفاده قرار گیرد.

کلیدواژه‌ها:
بازی‌وارسازی، دوچرخه هوشمند، تولید انرژی، ورزش و سلامت


لینک دانلود فایل

نظر شما :