مسئولیت جامعه دانشجویی در راستای فقرزدایی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۵ کد : ۲۸۵۴ شُعَب سازمان دانشجویان
کانون مهرباران سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان در بهار ۱۴۰۱ با توجه به گسترش محرومیت از یک سو و یادآوری مسئولیت جامعه دانشگاهی و دانشجویی نسبت به اقشار محروم از سوی دیگر، فعالیتی گسترده‌تر از سال گذشته انجام داد.
مسئولیت جامعه دانشجویی در راستای فقرزدایی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، فاطمه قلیزاده، دبیر کانون مهرباران سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان با توجه به فعالیت‌های این کانون در راستای خدمت به محرومین، بیان کرد: امروزه در بستر شهرها با افراد آسیب‌دیده بسیاری مواجه می‌شویم که برای امرار معاش خود و خانواده، نیاز به حمایت دارند.

وی ادامه داد: در استان‌های مختلف شاهد حضور افراد بسیاری هستیم که به دلیل مشکلات مالی، اعتیاد یکی از اعضای خانواده و یا فوت سرپرست خانواده از خدمات آموزشی و رفاهی محروم شده و مجبور به زندگی در مناطق حاشیه‌ای شهرها با شرایط بسیار دشوار شده‌اند که با دریافت آموزش‌های ضروری، خدمات پزشکی، مشاوره روانشناسی و حقوقی و کمک‌های مالی و تغذیه‌ای می‌توانند بخش زیادی از مشکلات خود را حل کنند.

قلیزاده بیان کرد: کانون مهرباران سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان باتوجه به رسالت خود در راستای حمایت از محرومان و تجربه یک سال فعالیت و خدمات‌رسانی به افراد آسیب‌دیده استان گیلان، بر آن شده است تا در بهار ۱۴۰۱ با توجه به گسترش محرومیت از یک سو و یادآوری مسئولیت جامعه دانشگاهی و دانشجویی نسبت به اقشار محروم از سوی دیگر، فعالیتی گسترده‌تر از سال گذشته انجام دهد.

وی به فعالیت این کانون در شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: در طرح هماهنگ اردوی مهرباران که با هدف حرکت در مسیر حل بنیادین مسئله فقر و کمک به خروج افراد از چرخه فقر با بهره‌گیری از ابزار آموزش، هم‌زمان با شب‌های قدر برگزار شد، کمک‌رسانی به افراد آسیب‌دیده در دو منطقه ویژه حاشیه‌ای شهر رشت صورت گرفت و خدماتی چون خدمات آموزشی، روانشناختی، فوریت‌های پزشکی، مشاوره حقوقی و غیره ارائه شد.

دبیرکانون مهرباران تصریح کرد: اردوی مهرباران با حضور اعضای فعال سازمان دانشجویان استان گیلان و همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان، موسسه خیریه حامیان تجلی مهر خورشید، خیریه آل یاسین و خیرین دانشجو از ۲۸ فروردین تا ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ و با کمک‌رسانی به ۳۰۰ خانواده آسیب‌دیده برگزار شد.

وی در پایان اظهار کرد: این کانون در کل سال به ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، تغذیه‌ای، فوریت‌های پزشکی، اهدا کتاب و غیره می‌پردازد. دانشجویان و علاقه‌مندان به مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه می توانند با شماره گیری ۰۹۱۱۵۴۶۴۷۰۸ با ما همراه باشند.


نظر شما :

فاطمه قلیزاده ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۷
ممنونم از تمامی همکاران عزیز که در این مسیر همراهم بودند،به امید ریشه کنی فقر و نامهربانی روزگار
فاطمه قلیزاده ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۱
ممنونم از تمامی دوستان و همکارانی که مهربانانه و همدلانه در این پیش کنارم بودند