آغاز ثبت‌نام یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در البرز

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان البرز گفت: ثبت‌نام یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در دانشگاه‌های استان آغاز شد.
آغاز ثبت‌نام یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در البرز

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از جهاددانشگاهی واحد استان البرز، سعید قاسمی جیردهی گفت: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران (نشان خواجه نصیرالدین طوسی) به همت سازمان دانشجویان و مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی جهاددانشگاهی و با همکاری معاونت‌های فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی ایجاد انگیزه پژوهش و پرسشگری، توسعه فرهنگ نقد و گفتگو و تقویت مهارت فن بیان و قدرت سخنوری دانشجویان است.
قاسمی جیردهی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این مسابقات، نقد خلّاق، عالمانه و مستدل است که منجر به گسترش فرهنگ گفتگو و تبادل نظر سازنده و اثربخش در جامعه به ویژه در میان دانشجویان می‌شود؛ در حقیقت، نهاد دانشگاه با ایجاد فرصت‌های این‌چنینی، آمادگی پذیرش مسئولیت‌های بزرگ جامعه را در دانشجویان ایجاد نموده و در مقابل، جامعه نیز انتظارِ قبول این نقش خطیر و حیاتی را از سرمایه‌های انسانی برآمده از دانشگاه دارد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان البرز در ادامه افزود: جهاددانشگاهی در پی آن است که میان دانشگاهیان این باور را ایجاد کند که توانایی پذیرش مسئولیت‌های بزرگ جامعه را دارند؛ تجربه ده دوره برگزاری این مسابقات در سطح دانشگاه‌های کشور، نشان داده است که دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات که در قالب تیم به مراحل پایانی می‌رسند افرادی هستند که آمادگی پذیرش نقش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی بزرگ در جامعه را دارند.
قاسمی جیردهی یادآور شد: فراخوان مرحله استانی مسابقات ملی مناظرات دانشجویی از 28 شهریورماه در دانشگاه‌های استان البرز آغاز شده است و دانشجویان تا 20 مهرماه فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند.
وی گفت: این مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شود و هر گروه متشکل از چهار نفر دانشجو است که اعضا باید درباره یک موضوع از مسائل و پدیده‌های روز جامعه تحقیق کنند.
قاسمی افزود: هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دارد که بر اساس آیین‌نامه داوری و در قالب فرم‌های امتیاز دهی قضاوت خواهند کرد. مسابقه در هر مرحله به‌صورت حذفی برگزار شده و این شیوه تا رسیدن دو گروه به مرحله نهایی ادامه خواهد داشت. در پایان، گروه‌های برتر به مرحله منطقه‌ای و سپس، به مرحله کشوری این مسابقات راه خواهند یافت.
وی در پایان گفت: این مسابقات برای هفتمین سال متوالی توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 02634505151 و 09388124028 تماس حاصل نمایند.
 

کلید واژه ها: گفتگو مناظره دانشجویی سازمان دانشجویان ایران شعبه استان البرز جهاددانشگاهی


نظر شما :