سرپرست سازمان دانشجویان ایران در ایین آغاز یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی

گزاره‌های مسابقات ملی مناظره دانشجویی متناسب با اولویت‌ها و نیازهای کشور و مسائل روز جامعه انتخاب می‌شوند

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، آیین افتتاحیه مسابقات مناظره دانشجویی با حضور معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، مهمانان و دانشجویان برگزار شد.
گزاره‌های مسابقات ملی مناظره دانشجویی متناسب با اولویت‌ها و نیازهای کشور و مسائل روز جامعه انتخاب می‌شوند

در این نشست که در تاریخ سوم آبان ماه، در محل تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد‌، دکتر علی منتظری رئیس شورای علمی مسابقات ملی مناظره دانشجویی، دکتر عماد افروغ جامعه‌شناس و عضو شورای فرهنگ عمومی کشور سخنرانی کردند. همچنین، در ادامه، دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و دکتر رضا فریدزاده سرپرست سازمان دانشجویان ایران در خصوص ابعاد مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران توضیحاتی ارائه کردند. 
در این نشست، دانشجویان، دبیران اجرایی مسابقات مناظره در سراسر کشور و مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان نیز از طریق پخش زنده در جلسه حضور داشتند. 
دکتر رضا فریدزاده رئیس سازمان دانشجویان ایران در بخشی از نشست، ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقات طی سال‌های گذشته افزود: بر اساس شعار همیشگی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، این مسابقات همواره فرصتی برای یادگیری بوده است.  در این مسابقات، دانشجویان ضمن آموختن روش گفتگو، مواجهه با دیدگاه مخالف خود را می‌آموزند؛ نحوه گفتگوی منطقی، عقلانی و مبتنی بر استدلال را فرامی‌گیرند و یاد می‌گیرند که چگونه در عین رعایت اخلاق و پرهیز از توهین، دیدگاه خود را پیش ببرند.  این مسابقات از سال 1391 بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که بر ضرورت توسعه و تقویت گفتگو و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکیدکردند، شکل گرفته است و امسال در آبان 1401 یازدهمین دوره از این مسابقات در شعب سراسر کشور با شرکت صدها تیم برگزار می‌شود. 
فریدزاده در ادامه با اشاره به محتوا و گزاره‌های مناظره افزود:گزاره‌های موردبحث نیز متناسب با اولویت‌ها و نیازهای کشور و مسائل روز جامعه انتخاب می‌شوند و همواره تلاش کردیم تا همگام با شرایط سیاسی و اجتماعی کشور گزاره‌های مختلفی را در مشورت با دانشجویان و اساتید انتخاب کنیم و دیدگاه‌های متفاوتی را به بحث بگذاریم. 
وی با اشاره به الگوگیری برخی نهادها از مسابقات مناظره دانشجویان بیان داشت: مسابقات ملی مناظره دانشجویی به الگویی تبدیل شده است که برخی از نهادهای دانشگاهی از آن کپی‌برداری می‌کنند و به همان شکل در حال برگزاری در دانشگاه‌های خود هستند. این نشان از ابتکار عمل جهاددانشگاهی در امر گفتگو و پیشروبودن سازمان دانشجویان در شناخت خواسته‌ها و سلیقه دانشجویان است. اگرچه انتظار می‌رود تا حق مالکیت سازمان دانشجویان نیز توسط نهاد‌های دیگر به جا آورده شود. 

مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به صورت یک لیگ کشوری و در سطوح مختلف دانشگاهی، استانی، منطقه‌ای و ملی طی یک سال برگزار می‌شود و در اختتامیه آن، تیم‌های فینال با یکدیگر مناظره می‌کنند و داوری و معرفی تیم‌های قهرمان انجام می‌شود. 

گفتنی است دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، سال گذشته با حضور 383 تیم از 26 استان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد و هم‌اکنون یازدهمین دوره مسابقات مناظره در شعب سازمان دانشجویان در سراسر کشور آغاز و در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری میزبان تیم‌های دانشجویی خواهد بود.
 

کلید واژه ها: رضا فریدزاده سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی مناظره دانشجویی


نظر شما :