اولین جلسه توجیهی دبیران اجرایی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی برگزار شد

۲۶ آبان ۱۴۰۱ | ۲۳:۴۱ کد : ۳۰۰۶ اخبار سازمان گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی
اولین جلسه توجیهی دبیران اجرایی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در روز سه‌شنبه ۲۴ آبان ماه توسط مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد.
اولین جلسه توجیهی دبیران اجرایی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، اولین جلسه توجیهی دبیران اجرایی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در روز سه‌شنبه 24 آبان ماه توسط مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد. در این جلسه دکتر فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان، مهدیه شاه‌نظری، معاون فعالیت‌های دانشجویی و دبیران اجرایی مسابقات مناظره دانشجویی در واحدهای استانی جهاددانشگاهی سراسر کشور به صورت برخط حضور داشتند. 
 سرپرست سازمان دانشجویان با اشاره به استقبال دانشجویان از گفتگو و نیاز به هم‌اندیشی درباره مسائل کشور بیان کرد: این مسابقات همواره فرصتی برای یادگیری بوده است و دانشجویان ضمن آموختن روش گفتگو، مواجهه با دیدگاه مخالف خود را می‌آموزند؛ همچنین نحوه گفتگوی منطقی، عقلانی و مبتنی بر استدلال را فرامی‌گیرند و یاد می‌گیرند که چگونه در عین رعایت اخلاق و پرهیز از توهین، دیدگاه خود را پیش ببرند.
شاه نظری با اشاره به تجربیات ده دوره برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا در این دوره مبتنی بر تجربه‌های برگزاری ده دوره مسابقه، با کمترین ضعف در حوزه اجرایی مسابقات را برگزار کنیم و با توجه به شرایط کشور نیاز اساسی به گفتگو، سازمان دانشجویان هم در انتخاب گزاره‌های متناسب با دغدغه نسل جوان و هم در جذب دانشجویان علاقمند به مشارکت اجتماعی و سیاسی سعی می‌کند تا به بهترین شکل این مسابقات را برگزار کند. 


در ادامه جلسه هریک از دبیران اجرایی پیرامون نحوه برگزاری مسابقات، پرسش‌‌هایی را مطرح کردند و در خصوص نحوه امتیازدهی داوران، جمع بندی امتیازات، شرایط برگزاری مسابقات، گزاره ها و باقی مسائل پیرامون چگونگی مسابقات به پرسش و پاسخ پرداختند. 
گفتنی است افتتاحیه مسابقات از هفته دوم آبان ماه آغاز شد و در 40 شعبه در حال آماده سازی جهت برگزاری مسابقه هستند. 

 

کلید واژه ها: debate گفتگو مناظره


نظر شما :