با همکاری باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد:

گفتگوی زنده با موضوع نقش کارآفرینی های اجتماعی در حفظ محیط زیست

گفتگوی زنده با موضوع « نقش کارآفرینی های اجتماعی در حفظ محیط زیست» از سلسله نشست های علمی ترویجی باشگاه روز چهارشنبه مورخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ با حضور خانم مهندس نظامی کارافرین برتر کشور برگزار شد.

در این گفتگو سینا یزدانی (دبیر منطقه ۳ باشگاه) به عنوان میزبان گفتگو، سوالاتی را در خصوص نقش کارآفرینی و راهکارهای رسیدن به یک کارآفرینی موفق را مطرح و خانم مهندس نظامی در چند بخش به سوالات پاسخ گفتند.

ابتدا مدیر عامل مؤسسه خیریه ایزد دوستان شمال بیان داشتند که، کارآفرینی اجتماعی به دنبال تغییر برای بهبود، رشد، پایداری، توسعه و ثروت افزایی برای قشر آسیب دیده و یا قشر مخاطب برای آینده است. در واقع کارآفرینی‌های اجتماعی نگاه صرف تجاری ندارند؛ تجارت از اهداف و اولویت‌های دوم آنها است. در واقع آنها به دنبال ایجاد تغییرات مثبت، بهبود، تغییر برای حفظ ثروت و زمین، حذف فقر و حرکت به سمت پایداری هستند.

مهندس نظامی با اشاره به اینکه کارآفرینی‌های اجتماعی را می‌توان معادل دوستدار محیط زیست و یا تولید سبز در نظر گرفت و از آنجایی که کارآفرینی اجتماعی می‌تواند تولید داشته باشد، تاکید کردند که این تولیدات می‌توانند دوستدار محیط زیست باشند و یا در راستای حذف یک آسیب و یا معضل محیط زیستی باشند.

ایشان در نهایت آموزش محیط زیست را یکی از دغدغه‌های اصلی دانسته و اشاره کردند که محیط زیست موضوع بسیار حیاتی و بالاتر از اجتماع است. لذا تمامی مراکز حمایتی و توانمندی باید این آموزش را در تمامی سطوح به خصوص در زمینه بازیافت و تفکیک پسماند داشته باشند.

کلید واژه ها: محیط زیست


نظر شما :