قسمت پنجم تاریخچه بازی‌های رومیزی

۰۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۱۸۴ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
با تحرک مردم در بازار بازی‌های رومیزی مانند Carcassonn, Catan, Alhambra, and Ticket to Ride مردم مشتاق بازی‌های بیشتر بودند. با این حال، ایجاد و رسیدن به یک بازی صفحه‌ای در بازار کار آسانی نیست. اکثر طراحان
قسمت پنجم تاریخچه بازی‌های رومیزی

 

نویسنده: پیتر عطیا (Peter Attia)

مترجمین: راضیه اخباری، فاطمه اخباری و ریحانه جارچی‌زاده

کیک استارتر ( Kickstarter ) به مردم توانایی انجام بازی‌های جدید را می‌دهد (۲۰۰۹)

با تحرک مردم در بازار بازی‌های رومیزی مانند Carcassonn, Catan, Alhambra, and Ticket to Ride مردم مشتاق بازی‌های بیشتر بودند. با این حال، ایجاد و رسیدن به یک بازی صفحه‌ای در بازار کار آسانی نیست. اکثر طراحان بازی مشاغل تمام وقت دارند و ساخت بازی‌ها صرفاً سرگرمی آن‌ها به شمار می‌رود (بله، حتی برای بازی‌های محبوب هم همینطور است!) آن‌ها به طور معمول تنها به اندازه کافی سود می‌برند که حتی یکی از این بازی‌ها را تجزیه و تحلیل کنند.

تمام این نگرش تا پیش از کیک استارتر بود

در صورتی که زیر یک صخره زندگی می‌کنید، در یک جزیره دورافتاده ساکن هستید، یا این‌که در یک غار پنهان شده باشید و یا حتی در یک سیاره دیگر ساکن هستید، کیک استارتر یک پلت فرم جهانی برای جمع آوری اطلاعات است که به ایجاد پروژه‌های خلاقانه کمک می‌کند. این پروژه در اصل برای موسیقی و فیلم در نظر گرفته شده‌است و تا به امروز بیش از ۲۰۰،۰۰۰ پروژه در زمینه‌های موسیقی، نمایش، کامیک، محصولات دیجیتال و البته بازی‌های رومیزی تحت حمایت آن قرار داشته‌اند. کیک استارتر بیش از ۱.۵ میلیارد دلار برای پروژه‌ها و حامیان آن‌ها در ازای تعهد خودشان پاداش ملموس ارائه کرده‌است. کیک استارتر در بازار بازی‌های رومیزی انقلابی ایجاد کرد. چرا که به بازیکن‌های مشتاق فرصتی برای تعامل ایده خود در مقابل دیگران همچون افراد روشن‌فکر را می‌دهد. این گروه به جامعه علاقه‌مندان بازی، راهی عرضه دکر تا افکاری که در ذهن‌ها مانده بود، ابراز شوند. شما باورتان نمی‌شود چه قدر از این بازی‌ها واقعاً ارتقا یافته‌اند! 

 

 

کمپین کیک استارتر بازی Conan Board در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۱۵ با یک هدف سنگین $ ۸۰،۰۰۰ راه اندازی شد. این بودجه به طور کامل در مدت ۵ دقیقه و ۳۷ ثانیه بدست آمد. علاوه بر این به میزان ۳۳۲۷۷۵۷ دلار افزایش پیدا کرد.و این فقط برای بازی‌های رومیزی نیست. Dwarven forge در مجموع ۲،۱۴۰،۸۵۱ دلار بدست آورد و تنها قطعات کاشی را برای نقش مهره‌ها ساخت.

 

 

همانطور که من این را می‌نویسم، در حال حاضر ۲۱۳ پروژه مربوط به بازی‌های رومیزی وجود دارد که می‌توانید روی کیک استارتر سرمایه‌گذاری کنید. این نمایش بزرگی از این است که جامعه بازی تا چه حد پیشرفت کرده‌است.

بازی رومیزی تبدیل به رویداد گسترده جهانی سالانه می‌شود (۲۰۱۳)

ما در نهایت به سمت یکی از بزرگ‌ترین کاتالیست‌ها برای انفجار اخیر در محبوبیت بازی رومیزی نزدیک می‌شویم، tabletop یک رشته وب در مورد بازی‌های رومیزی است و به‌.سیله Wil Wheaton و Felicia Day ایجاد شده است. در هر اپیزود Wil Wheaton با شخصیت‌های معروف تلویزیونی و وب سایت بازی‌های رومیزی را به نمایش می‌گذارد.

 

 

TableTop به عنوان یک نمایش در کانال یوتیوب Geek و Sundry آغاز شد و به سرعت تبدیل به محبوب‌ترین سلسله برنامه‌های سرگرم‌کننده شد. مفهوم اصلی Tabletop این بود که Wil Wheaton که یک بازیکن حرفه‌ای و جذاب است بازی‌های رومیزی را مورد نقد و بررسی قرار خواهد داد. با این حال، Wil Wheaton پیشنهاد داد که بهترین راه برای نشان دادن این‌که چه بازی‌های بزرگی وجود دارد، بازی کردن آن‌ها است. و بر پایه موفقیتشان، آن‌ها را بازی کردند. TableTop تا حدی رشد کرده بود که در فصل سوم، آن‌ها یک کمپین بزرگ تأمین مالی را در تلاشی برایمستقل شدن ایجاد کردند. هدف آن‌ها ۵۰۰۰۰۰ دلار بود و آن‌ها تقریباً به سه برابر دست یافتند.آن‌ها اخیراً اعلام کردند که از درآمد اضافی برای راه‌اندازی یک سریال وب مشابه با عنوان «قبر تیتان: خاکستر والکانا» استفاده خواهند کرد. قبر تیتان یک نمایش چند قسمتی است که بر روی بازی یک نفره رومیزی تمرکز دارد. Geek و Sundry با انتشارات گرین رونین (سازنده چند عنوان RPG ، (از جمله عصر اژدها) همکاری می‌کند تا یک موتور بازی جدید ایجاد کند که برای ارتقای بازی RPG خود استفاده خواهد کرد. TableTop یک نیروی تسخیر کننده در جامعه بازی است. آن‌ها بر معرفی بازی به افراد جدید که هنوز تصویر نادرستی از بازی رومیزی دارند، تمرکز دارند. بسیاری از مردم هنوز به مونوپولی و ریسک فکر می‌کنند، زمانی که موضوع بازی‌های فکری مطرح می‌شود. محبوبیت TableTop برای ایجاد تغییر در این زمینه آغاز شد. این برنامه بسیار محبوب شد که بازی‌های رومیزی که در این برنامه حضور داشتند، شاهد افزایش سرسام‌آور فروش بودند. هنگامی که Tsuro در برنامه عرضه شد، تقاضا بسیار بالا بود، ناشر تمام ذخایر موجود بازی را از به اتمام رساند. برای مدتی این بازی در اروپا موجود نبود، چون بخش تولید سعی داشت با تقاضای موجود در آمریکا سازگار شود. سازندگان بازی این را اثر Wheaton"" نامیده‌اند. بنابراین یک کانال محبوب یوتیوب چه ارتباطی با یک رویداد سالیانه جهانی دارد؟ در سال ۲۰۱۳، Wil و Felicia روز بین المللی Tabletop را برگزار کردند. جایی که آن‌ها بازی‌های مختلف را با افرادی که در قسمت‌های قبلی برنامه‌ها حاضر بودند، به طور زنده بازی می‌کنند. سال بعد, این رویداد به یک جشن جهانی با رخدادهایی در بیش از ۸۰ کشور تبدیل شده بود. روز Tabletop بعدی در تاریخ ۱۱ اپریل ۲۰۱۵ برگزار شد. فروشگاه‌های بازی از سراسر جهان رخدادهای گوناگونی را اعلام می‌کنند و برای مشارکت خود تبلیغ می‌کنند. بازی‌های رومیزی رسماً به یک رویداد و جشن جهانی مبدل شده است.

در آینده چه چیزی در فروشگاه‌ها وجود خواهد داشت؟

هر کسی یک جامعه دوستانه چه به صورت آنلاین و چه در جایی که مردم، نظرات، استراتژی‌ها، افکار و حتی تکنیک‌هایشان را برای بازی رومیزی به اشتراک می‌گذارند، ساخته است. اگرچه این جامعه همچنان با سرعتی نمایی رشد می‌کند، اما هنوز در دوران کودکی‌اش مانده است. شب‌های رویایی بازی رومیزی‌تان و رویدادهای مرتبط با آن‌ها را برای معرفی بازی‌های رومیزی به افراد جدید نگه دارید. هنوز چیزهای بیش تری برای به دست آوردن وجود دارد!

 

قسمت‌های قبل تاریخچه بازی‌های رومیزی را می‌توانید از لینک‌های زیر مطالعه کنید.

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

 

 

منبع

https://brewminate.com/the-full-history-of-board-games/

 

 

کلید واژه ها: تاریخچه بازی رومیزی


نظر شما :