نحوه ساخت یک صفحه بازی کاغذی (مسابقه اتومبیلرانی)

۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۴ کد : ۱۲۵۰ مدرسه بازی‌پردازی مقالات
نحوه ساخت یک صفحه بازی کاغذی (مسابقه اتومبیلرانی) ساخت بازی رومیزی مخصوص خودتان می‌تواند سرگرم کننده باشد، به خصوص اگر ایده بسیار خاصی داشته باشید یا اگر بخواهید پیچیدگی را به یک بازی رومیزی که در حال حاضر محبوب است اضافه کنید.
نحوه ساخت یک صفحه بازی کاغذی (مسابقه اتومبیلرانی)

مترجم: مهسا غضنفری

 

نحوه ساخت یک صفحه بازی کاغذی (مسابقه اتومبیلرانی)

ساخت بازی رومیزی مخصوص خودتان می‌تواند سرگرم کننده باشد، به خصوص اگر ایده بسیار خاصی داشته باشید یا اگر بخواهید پیچیدگی را به یک بازی رومیزی که در حال حاضر محبوب است اضافه کنید. در این حالت، یک بازی مسابقه اتومبیلرانی می‌تواند به همان اندازه که شما می‌خواهید ساده یا پیچیده باشد.

مراحل ساخت بازی اتومبیلرانی کاغذی

 

 

مرحله اول:

یک الگو را طرح ریزی کنید.

ساده‌ترین راه برای شروع استفاده از یک برگه کاغذ چرک نویس و ترسیم طرح‌های مسابقه روی آن است. طرح‌ها نیازی به جزئیات بیش از حد ندارند. گذشته از اینها، یک مسیر مسابقه اساساً فقط یک جاده بیضی شکل است. ۲ خط برابر و موازی و منحنی، معمولاً تنها چیزی است که در این طرح‌ها کشیده می‌شود.

 

 

مرحله دوم:

طرح نهایی را آماده کنید.

بعد از اینکه طرح مخصوص خود را بدست آوردید، زمان آن رسیده است که به سراغ یک کاغذ چرک نویس تمیز دیگر بروید. اما این بار، شما مسیر مسابقه خود را به روشی که می‌خواهید در نسخه نهایی به نظر برسد، می‌کشید.

 

 

مرحله سوم:

تصمیم بگیرید که چگونه مهره‌های شما حرکت خواهند کرد.

معمولاً ساده‌ترین شکل حرکت دادن مهره‌ها در یک بازی رومیزی، استفاده از تاس است. بازیکن برای بدست آوردن شماره، یک تاس را می‌ریزد و سپس مهره‌اش را در خانه‌های بازی حرکت می‌دهد.

برای ایجاد خانه‌ها، شما می‌توانید دومین برگه کاغذ چرک نویس خود را (یک کاغذ با مسیر مسابقه تمیز) بردارید، و خط‌ها را در فواصلی که ممکن است در مقیاس اینچ از هم قرار بگیرند (بسته به اندازه مسیر) اضافه کنید تا جایی که فضاها به طور کامل ایجاد شوند.

 

 

مرحله چهارم:

اتومبیل‌های خود را بسازید.

این بخش احتمالاً هیجان انگیزترین و جذاب‌ترین قسمت است. شما می‌توانید اتومبیل‌های مطابق با سلیقه شخصی خودتان را بکشید و یا طرح‌های آماده از اینترنت را انتخاب و چاپ کنید.

با این حال، اطمینان حاصل کنید که می‌توانید اتومبیل‌ها را در خانه‌هایی که قبلاً ساخته‌اید، جا دهید. یک ماشین مسابقه خیلی بزرگ ممکن است برای تشخیص اینکه در کدام خانه و فضا قرار گرفته‌است گیج کننده باشد، و از طرفی یک ماشین مسابقه خیلی کوچک هم می‌تواند در روی صفحه گم شود و سخت دیده شود.

لازم است در این مرحله خلاق باشید زیرا این بازی شما و ماشین‌های مسابقه شماست. از هر چیزی که می‌خواهید برای طراحی ماشین خود استفاده کنید. شاید ماشین مسابقه را از یک بازی Monopoly بگیرید یا هر بار که بازی می‌کنید یک اتومبیل جدید بکشید. اگر می‌خواهید بازی را در مقیاس بزرگ‌تری پیش ببرید، در نسخه نهایی بازی خود از یک تخته پوستر استفاده کنید بدین‌ترتیب شما می‌توانید از اتومبیل‌های اسباب بازی به عنوان مهره‌های خود استفاده کنید.

 

 

مرحله پنجم:

تصمیم بگیرید که چه چیز باعث می‌شود بازیکن برنده شود.

ابتدایی‌ترین قوانین بازی می‌تواند فقط تعداد دورهایی باشد که شما باید به منظور اتمام بازی آن‌ها را تکمیل کنید، اما در این قوانین هیچ محدودیتی وجود ندارد. اگر دوست دارید می‌توانید خلاقیت به خرج دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مرحله ششم:

برخی از امکانات و موانع دیگر را به بازیتان اضافه کنید.

می‌خواهید در مسیر مسابقه توقفگاه برای سوخت‌گیری و تعمیر و غیره داشته باشید؟ بنابراین برخی قوانین یا موانع دیگر را به جریان بازی اضافه کنید. در اینجا چند ایده برای شروع آورده شده است:

  • روغن‌کاری کردن یک بار نوبت شما را می‌گیرد.
  • آوردن تاس ۶، ۳ بار پشت سر هم باعث می‌شود ماشین شما خراب شود و تا رسیدن به توقفگاه تعمیر شما تنها می‌توانید در هر نوبت ۲ خانه حرکت کنید.
  • استفاده از توقفگاه باعث می‌شود یک دور بازی خود را از دست دهید.
  • می‌توانید همانند سبک بازی Mario Kart پیش بروید و پوست موزها و صدف لاک پشت‌های خانگی را به مسیر بازی‌تان اضافه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مرحله هفتم:

سیستم سوخت‌گیری را اضافه کنید.

این کار می‌تواند مشکل باشد زیرا اندازه‌گیری سوخت در هر نوبت می‌تواند دشوار باشد، اما استفاده از یک صفحه طراحی جداگانه ممکن است کمک کند.

  • با یک سطح سوخت پایه شروع کنید (مثلاً ۵۰). این میزان سوخت لازم برای جابه‌جایی در تمام خانه‌های بازی است قبل از اینکه بنزین ماشین شما تمام شود.
  • مقداری را که در هر دور طی می‌کنید از سوخت پایه کم کنید. هر دور بازی سطح سوخت را پایین و پایین‌تر می‌آورد.
  • شما می‌توانید دوباره در محل توقفگاه پمپ بنزین سوخت‌گیری کنید و دوباره به سوخت ۱۰۰% برسید. اگر سوخت شما به صفر برسد، شما می‌توانید در هر دور تنها ۲ خانه حرکت کنید تا اینکه به توقفگاه برسید.

 

مرحله هشتم:

ایده‌های خود را نهایی کنید و نسخه نهایی را بسازید.

بعد از اتمام ایده‌های خود، زمان آن رسیده است که به سراغ نسخه نهایی بروید.

  • طرحی را که برای مسیر مسابقه خود طراحی کرده‌اید، روی یک صفحه کاغذ تمیز کپی کنید. به این ترتیب، حمل آن در یک پوشه برای نشان دادن به دوستان و خانواده آسان است.

 

منبع

https://www.wikihow.com/Make-a-Paper-Board-Game-(Car-Racing)

 

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بردگیم بازی رومیزی طراحی بازی


نظر شما :