پویش پنجاه-پنجاه به برکت حضور پرشور دانشجویان روز به روز بالغ‌تر شده است

۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۵ کد : ۱۳۱۲ مهرباران
مصطفی حسین‌پور، دبیر پویش پنجاه-پنجاه در نخستین مجمع هماهنگی این چالش با هدف کاهش اثرات اقتصادی گسترش ویروس کرونا با حضور هسته مرکزی و شبکه حامیان گفت: این حرکت اجتماعی به برکت حضور پرشور دانشجویان، روز به روز بالغ‌تر شده است.
پویش پنجاه-پنجاه به برکت حضور پرشور دانشجویان روز به روز بالغ‌تر شده است

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی؛ نخستین مجمع هماهنگی چالش پنجاه پنجاه به همت جمعی از دانشجویان در قالب دبیرخانه چالش پنجاه – پنجاه به میزبانی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی شد.

مصطفی حسین‌پور، دبیر این چالش با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته از زمان شکل‌گیری هسته اولیه این جنبش دانشجویی، مسیر پیش‌رو و نیاز‌های این حرکت اجتماعی گفت: ظرفیت‌های داوطلبانه دانشجویی فعال شده است و تعداد مناسبی از دانشجویان متخصص در حوزه‌های متنوع برای مشارکت در اطلاع‌رسانی این جنبش دانشجویی حضور پیدا کرده‌اند و این حرکت اجتماعی به برکت حضور پرشور دانشجویان، روز به روز بالغ‌تر شده است.
چالش Fifty-Fifty یک جنبش جهانی برای کاهش اثرات اقتصادی همه گیری ویروس کرونا بر افرادی است که با کاهش یا قطع درآمد روبه رو شده‌اند. شرکت کنندگان در این چالش ۵۰ درصد از درآمد یک هفته یا یک ماه خود را به انتخاب خود با یک یا چند نفر که درآمدشان تحت تأثیر گسترش ویروس کرونا قرار گرفته است، تقسیم می‌کنند. در پایان اطلاعات خود را در سایت http://5050.ngo ثبت می‌کنند. لازم به توضیح است که شرکت کنندگان در این چالش، مبلغ مورد نظر را به صلاحدید خود با افراد مورد نظر خود یا سازمان‌هایی که خدمات عام المنفعه ارائه می‌دهند تقسیم می‌کنند و هیچ گونه پرداختی در وبسایت ۵۰۵۰ وجود ندارد.
چالش ۵۰۵۰ به عنوان یک حرکت مردمی مقیاس پذیر و غیر متمرکز، به مانند بسیاری از احکام و آموزه‌های اسلامی، بدون تحمیل بار مالی بر دولت‌ها و بدون نیاز به امکانات لجستیکی و فارغ از نگرانی‌های بهداشتی، امکان یاری رساندن به افراد آسیب دیده و فراگیر شدن در سطح دنیا را دارد.

 


نظر شما :