۷ پیشنهاد کلیدی برای تیپ‌ دانشجویی

۲۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۰ کد : ۱۷۵۹ دانستنی‌های دانشجویی
تیپ و ظاهر نه تنها در دانشگاه بلکه همیشه یکی از موارد پر اهمیت برای همه ماست. در خصوص تیپ دانشجویی الگوی خاصی وجود ندارد و بیشتر بـه دانشگاه محل تحصیل شما برمی‌گردد اما باید بدانید در تمام دنیا دانشجوها ساده پوش ترین قشر هستند و شاید سادگی یکی از الزام‌های تیپ دانشجویی باشد. دانشگاه محلی است که بسیاری از روابط اجتماعی شما در آینده آنجا شکل میگیرد پس نیاز است که خوش پوش باشید و از طرفی به یک سالن مد یا مهمانی دعوت نشده اید و پوشش شما به نوعی معرف شخصیت شماست.
۷ پیشنهاد کلیدی برای تیپ‌ دانشجویی

هیپ هاپ پوش نباشید
پوشیدن کت و شلوار در دانشگاه تیپ مرسومی نیست اما لطفاً با یک تیپ هیپ هاپی با آن شلوارهای رپری هم وارد دانشگاه نشوید، شلوار جین یک پوشش ساده و شیک و برای خلق یک استایل دانشجویی بسیار مناسب است.
شلوارهای جین و کتان هایی که دارای مدل ساده و دوخت و برش‌های زیبا هستند البته پوشیدن شلوارهای جین پاره یا بسیار کوتاه اصلاً برای محیط دانشگاه مناسب نیست.
اگر اصرار به پوشش رسمی دارید پیشنهاد ما پوشیدن کت تک اسپرت با شلوار کتان یا نخی ساده است.


مانتو جیب دار راه حل وسایل اضافه
بهتر است که مانتوهای جلو باز را برای مهمانی نگه دارید و اگر قرار است سر کلاس درس حاضر شوید به یک مانتو دکمه دار فکر کنید و این نکته را فراموش نکنید که قرار است این مانتو را با مقنعه بپوشید، البته به دلیل اینکه گوشی و وسایل دیگه ای همراهتان هست مانتوهای جیب دار هم انتخاب مناسبی باشد.
در یک استایل دانشجویی مانتو نباید خیلی کوتاه یا تنگ باشد و معمولاً پوشیدن مانتوهای پر زرق و برق و مدل‌دار توصیه نمی‌شود.


پوشش فقط برای زنان نیست
دانشگاه داریم تا دانشگاه و شاید پوشیدن لباس آستین کوتاه برای آقایان در دانشگاه شما مناسب نباشد و کلاً یادتان باشد پوشیدن لباس‌هایی با طرح و مدل عجیب و غریب برای محیط هیچ دانشگاهی پسندیده نیست اما در مجموع شما می‌توانید با چند پیراهن و تی شرت، چندین استایل متفاوت داشته باشید و با شلوارهای مختلف ست‌های جالبی داشته باشید.


پا تو کفش خوب کن
اکثر اوقات افراد اول به کفش‌های شما نگاه می‌کنند، بهتر است که همان ابتدا یک جفت کفش اسپرت و یک جفت کفش رسمی و شاید یک نیم بوت برای روزهای بارانی تهیه کنید، حواستان باشد که قرار است در طول روز مسیر زیادی را در راهروهای دانشگاه راه بروید پس بهتر از کفش‌های پاشنه بلند استفاده نکنید. به آقایان هم پیشنهاد می‌شود از پوشیدن کفش‌های ورنی و براق خودداری نمایند.

کیف خوب همراه خوب
کیف‌های دستی مهمانی را به کمد اتاقتان بسپارید و فراموش نکنید که به عنوان یک دانشجو دفتر و کلاسور با خودتان حمل می‌کنید پس شاید کیف‌های بزرگ‌تر یا کوله پشتی استایل مناسب‌تری باشد به خصوص اگر لب تاپ هم همراهتان دارید.
حتماً یک کوله پشتی استاندارد تهیه کنیدو حواستان به فصل‌های بارش باشد و کوله پشتی را انتخب کنید که با توجه به وسیله‌های الکترونیکی و کاغذهایی که حمل می‌کنید، ضد آب باشد.

پوشش کامل و راحت را انتخاب کنید
شاید چادرهای ساده به این دلیل که کتاب و وسایل زیادی باخود دارید، کمی رفت و آمد را برایتان سخت کند. برای حل این موضوع می‌توانید از چادرهای مدل اسلامی یا دانشجویی که دارای آستین بوده و برای حمل کیف یا کوله پشتی مناسب است استفاده کنید.


با تیپت از صنایع دستی حمایت کن
در انتها این اکسسوری ها هستند که به بهبود استایل شما کمک خواهند کرد، یک ساعت زیبا یا دستبندها ساده می‌تواند تیپ شما را زیباتر کند، اصلاً هم لازم نیست از اکسسوری های گران قیمت استفاده کنید و اتفاقاً یادتان باشد که میتوانتید زیباترین دستبندهای سوزن دوزی بلوچ یا دست سازهای صنعتی مروبط به اقوام مختلف ایرانی را انتخاب کرده و به اقتصاد و زنده نگه داشتن هنر ایرانی هم کمک کنید.

ما آنچه شرط بلاغ بود گفتیم
اینها خلاصه‌ای از جستجوهای طولانی مدت ما در خصوص یک تیپ دانشجویی خوب بود، در نهایت شما به عنوان یک دانشجو باید با توجه فرهنگ و محیط حاکم بر دانشگاه بررسی‌های لازم را انجام دهید و یک لباس شیک متناسب با عرف انتخاب کنید.
 

 

نویسنده: فائزه پوراکبری

کلید واژه ها: تیپ دانشجویی دانستی‌های دانشجویی ترم اولی


نظر شما :

سپهر ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۳
سلام و عرض ادب مطالب مفید و زیبایی بود تشکر .