با همکاری باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد:

بررسی فواید گیاهخواری و چالش های پیش روی آن

سلسله نشست های علمی ترویجی
گفتگوی زنده درخصوص فواید رژیم گیاهخواری و حفاظت از محیط زیست به مناسبت روز جهانی غذا با حضور جناب آقای گلناری برگزار و در مورد جنبه های مختلف آن صحبت شد.
بررسی فواید گیاهخواری و چالش های پیش روی آن

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در این گفتگوی زنده؛ ابتدا به تعاریف و مفاهیم پرداخته شده و در ادامه رویکردهای مثبت گیاه‌خواری مطرح و در نهایت به سوالات شرکت کنندگان پرداخته شد. گلناری در خصوص تعریف گیاه‌خواری بیان کرد؛ گیاه‌خواری به معنای نخوردن گوشت، مرغ و یا ماهی نیست و متاسفانه این برداشت اشتباه از گیاهخواری اتفاق افتاده است. در حقیقت این تقسیم بندی اشتباه است و لبنیات گیاه نیستند، گیاه‌خواری به معنای تنها مصرف گیاه است و هر چیزی که از خاک روییده است گیاه محسوب می‌شود.
مدیر مجموعه جامعه گیاه‌خواران ایران رابطه گیاه‌خواری با محیط‌زیست را اینگونه بیان کرد که در وهله اول ما فعال حقوق حیوانات و محیط زیست هستیم و اگر نگران پسماند در محیط هستیم نمی‌توانیم که گیاهخوار نباشیم. همچنین آسیبی که از طریق احداث دامداری‌ها به محیط وارد می‌شود غیر قابل انکار است. متاسفانه احساس نیاز به پروتئین تحت تاثیر تبلیغات ایجاد می‌شود البته این تفکر ریشه در گذشته نیز دارد و پروتئین گوشتی بسیار مهم به شمار میرفته است اما از طریق گیاهان نیز می‌توان پروتئین لازم را تامین کرد.
در پایان گفتگو گلناری در پاسخ به سوالات مطرح شده، به هزینه‌های رژیم گیاه‌خواری پرداخته و بیان داشتند که گیاه‌خواری بر خلاف دیدگاه‌هایی که وجود دارد، هزینه زیادی نداشته و این دیدگاه‌ها تحت تاثیر تبلیغات شکل گرفته است در مجموع هزینه رژیم گیاه‌خواری از رژیم گوشتخواری بسیارکمتر می‌باشد.
 


نظر شما :