جعبه رو ببین، بازی رو بگیر

مطالعه نقش تصویرسازی در بسته‌بندی اسباب‌بازی کودکان
۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۱ کد : ۲۱۰۴ مدرسه بازی‌پردازی مقاله علمی
عوامل بسیار زیادی در جذب کردن افراد به بازی‌های رومیزی نقش دارند. یکی از این عوامل، طریقه بسته‌بندی جعبه بازی‌های رومیزی است که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی و تولید یک بازی رومیزی است. همه افراد به خصوص کودکان و نوجوانان، با دیدن جعبه یک بازی، جذب آن می‌شوند. در طراحی جعبه یک بازی، موارد زیادی باید مورد بررسی قرار گیرند تا بتوانند مخاطب عام را به خود جذب کنند از جمله: طرح، رنگ‌بندی، مفهوم بازی و….
جعبه رو ببین، بازی رو بگیر

عنوان مقاله: مطالعه نقش تصویرسازی در بسته‌بندی اسباب‌بازی کودکان

نویسندگان: غلامرضا آذربویه دینکی، خشایار قاضی‌زاده

نشریه: نقش‌مایه

اطلاعات نشریه: منشرشده در بهار ۱۳۹۲، دوره ۵، شماره ۱۴، از صفحه ۵۱ تا صفحه ۶۴

 

عوامل بسیار زیادی در جذب کردن افراد به بازی‌های رومیزی نقش دارند. یکی از این عوامل، طریقه بسته‌بندی جعبه بازی‌های رومیزی است که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی و تولید یک بازی رومیزی است. همه افراد به خصوص کودکان و نوجوانان، با دیدن جعبه یک بازی، جذب آن می‌شوند. در طراحی جعبه یک بازی، موارد زیادی باید مورد بررسی قرار گیرند تا بتوانند مخاطب عام را به خود جذب کنند از جمله: طرح، رنگ‌بندی، مفهوم بازی و….

 

چکیده: مقاله حاضر با هدف مطالعه ویژگی‌ها و کیفیت‌های بصری تصویرسازی در بسته‌بندی اسباب‌بازی کودکان انجام شده است و در پی یافتن پاسخی برای این است که در مراحل بسته‌بندی اسباب‌بازی از طراحی تا تولید چه مواردی باید توسط یک تصویرساز مد نظر قرار گیرد و نیز گردآوری اطلاعاتی برای افراد علاقمند و دانشجویان در حال ورود به بازار کار و بازشناسی چالش‌های موجود در آن است. روش تحقیق حاضر بنیادی و نظری بود و سوال‌های پژوهش آن بود که نخستین تأثیر تصویرسازی بر سطوح بسته‌های حاوی اسباب‌بازی کودکان چیست؟ و مهم‌ترین ویژگی‌های تصویرسازی بر سطوح بسته‌بندی‌های اسباب‌بازی کودکان کدامند؟ مهم‌ترین نتایج حاصله عبارت از این بود که هر چند جذب سریع‌تر کودکان از عوامل مؤثر تصویرسازی است اما نمی‌تواند الزاماً نخستین تأثیر آن بر سطوح بسته‌بندی اسباب‌بازی کودکان باشد. ویژگی‌هایی نظیر رنگ، طراحی جذاب و آشکارسازی محتوای درون بسته از مهم‌ترین ویژگی‌های تصویرسازی در این بسته‌بندی‌ها است. اکنون می‌توان گفت که تصویرسازی به عنوان بخش بصری یک بسته‌بندی اسباب‌بازی نقش مهمی در معرفی قابلیت‌ها، کارکرد و جذابیت یک محصول دارد. تصویرسازی به ویژه برای کودکان که با دنیای تخیل رابطه نزدیک‌تری دارند، از عوامل بصری جذاب است و نیز با وجود جذابیت‌های بصری نظیر هماهنگی رنگی، انطباق طرح با بسته و...، عکاسی از جمله هنرهایی است که گاه به عنوان مکمل در تصویرسازی این نوع محصول به کار می‌رود.

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری


نظر شما :