ضرورت سرمایه گذاری در زمینه توانمندسازی دانشجویان با نگاه به تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور

۰۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۵ کد : ۲۱۲۲ اسلایدر مهرباران
سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: یکی از اصلی‌ترین کارکردهای مشارکت دانشجویان در فعالیت سازمان جوانان هلال احمر، کمک به دور شدن از آسیب های اجتماعی است که این کارکرد حلق وصل بین اهداف دو مجموعه است.
ضرورت سرمایه گذاری در زمینه توانمندسازی دانشجویان با نگاه به تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مهدی عباسی با اشاره به سابقه درخشان همکاری‌های مشترک دو مجموعه گفت: هر دو سازمان دغدغه‌های جدی در بخش جوانان و دانشجویان داریم.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های داوطلبانه و امدادی برای خود دانشجویان مفید و سودمند است تصریح کرد: سازمان دانشجویان وظیفه جدی در بحث توانمند سازی دانشجویان و تلاش برای آگاه سازی از آسیب‌هایی که متوجه آن هاست دارد و از همین رو به این موضوع ورود پیدا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان نیروی انسانی متخصصی هستند که ضرورت دارد برای آینده آن‌ها سرمایه گذاری جدی صورت پذیرد گفت: حضور دانشجویان در فعالیت‌های داوطلبانه می‌تواند به آشنایی بیشتر با مسائل مدیریتی و پرورش مدیران آینده در این حوزه کمک کند.
وی ادامه داد: در سازمان دانشجویان حوزه‌های مختلفی دارد و تلاش شده تا فضایی برای توسعه مشارکت دانشجویان فراهم شود که یکی از جدی ترین بحث‌هایی که به این مشارکت کمک می‌کند تشکیل کانون‌های هلال احمر در دانشگاه هاست.
وی ضمن تاکید براینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند حلقه وصل جدی بین مجموعه‌های دانشجویی و سازمان جوانان باشد اذعان داشت: در سازمان دانشجویان با روابط خوبی که با مجموعه دانشگاه‌ها داریم فضای خوبی را فراهم می‌کند که کانون‌های هلال احمر در مراکز آموزشی توسعه بیشتری پیدا کند و فعالیت مشترکی بین این کانون‌ها و سایر کانون‌ها شکل بگیرد.
وی افزود: این تفاهم نامه آغاز یک حرکت جدی است و امیدواریم با تلاش جدی هر دو مجموعه شاهد تحقق اهداف والای تفاهم نامه باشیم و فضای خوبی برای فعالیت دانشجویان فراهم شود.
همچنین محمد گل‌فشان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: جهاد دانشگاهی نهاد خوش نامی در کشور است و خاطرات خوشی را برای افراد دارای تحصیلات عالی دارد و رشد خوب آن نشان دهنده این است که در جهت ارتقا علمی کشور قدم‌های خوبی برداشته است.
وی ادامه داد: آنچه دانشجویان به آن علاقه دارند موضوعات علمی و کنگره‌های مختلف علمی و پژوهشی است که به راحتی می‌توان با کمک دو مجموعه صورت بگیرد.
گل‌فشان تصریح کرد: کرونا فرصت خوبی است که وبینارهای آموزشی مجازی در سطح کشور برای دانشجویان اجرا شود.
وی تصریح کرد: پروژه‌های مشخصی از این تفاهم نامه استخراج و در کشور به اجرا گذاشته شود.

در ادامه سید علی منیری، معاون دانشجویی و جوانان هلال احمر گفت: عزم دو مجموعه این است که بتوانند با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، قدمی برای جوانان و دانشجویان برداشته و نقش مؤثری در حل مشکلات این نسل داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد: حاصل این تفاهم نامه‌ها برکاتی برای جامعه دانشجویی کشور باشد و بتوانیم در کنار هم نقش مؤثری در قبال حل مشکلات این نسل داشته باشیم.

کلید واژه ها: تفاهم نامه


نظر شما :