باران مهربانی دانشجویی در روستاهای مشهد

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۶ کد : ۲۳۳۳ اسلایدر مهرباران
اردوی جهادی مهرباران با عنوان «باران تویی» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و خیریه رویش مشهد در یکی از روستاهای اطراف مشهد برگزار شد. 
باران مهربانی دانشجویی در روستاهای مشهد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، نخستین روز اردوی خیریه مهر باران سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با همکاری خیریه رویش مشهد در محل روستای قُرقی از مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد برگزار و برنامه‌های مختلفی از جمله کلاس آموزش نقاشی روی سفال، کلاس آموزش جعبه‌سازی، دوره آموزشی مهارت‌های فرزندپروری، دوره آموزشی بهداشت دهان و دندان، کارگاه آموزشی بهداشت مادران، لذت خرید و طرح رنگ‌آمیزی ساختمان خیریه با حضور اعضای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.
در این مرحله از طرح ۵۰ نفر از کودکان این منطقه از برنامه‌های اجرا شده استفاده کردند. همچنین ۴۰ نفر از مادران نیز در دوره‌های مخصوص به خود حاضر شدند.
در دومین روز این اردو، دانشجویان داوطلب عضو سازمان دانشجویان با حضور در روستای قُرقی برنامه‌های متنوعی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مردم این منطقه اجرا کردند.
از جمله برنامه‌های دومین روز می‌توان به برگزاری کلاس‌های بازی درمانی و روانشناسی کودکان، کارگاه بهداشت دهان و دندان، کارگاه نقاشی روی سفال، پخت و توزیع ۸۰۰ غذای گرم در بین خانواده‌ها، رنگ‌آمیزی ساختمان خیریه، بسته‌بندی و توزیع بیش از ۵۰ بسته اسباب‌بازی در قالب طرح نقاشی آرزوها و… اشاره کرد.
در مجموع این طرح‌ها بیش از ۲۰۰ کودک از خانواده‌های این مناطق حاضر شدند.
مرحله پایانی این اردوی خدمت‌رسانی با حضور ۴۰ دانشجو در روز جمعه ۲۲ اسفند ماه برگزار و دو کارگاه مهارت‌های بهداشتی و همچنین مهارت‌های تربیت فرزند برای مادران با حضور ۳۰ نفر برگزار شد.
دیگر برنامه این اردو نیز مرمت و بهسازی فضای داخلی خیریه رویش به عنوان یکی از مراکز اصلی ارائه خدمت به مردم روستای قُرقی از مناطق محروم حاشیه شهر مشهد بود که طی آن اعضای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با مرمت و رنگ آمیزی فضای این خیریه، زمینه را برای استفاده بهتر مردم این منطقه از این محل فراهم کردند.

باران تویی، در روزهای ۲۰ تا ۲۲ اسفند ماه سال جاری برگزار شد که طی آن بیش از ۱۲۰ دانشجوی عضو سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، با حضور در روستای قُرقی به برگزاری رویدادهای هنری، بهداشت فردی، بهداشت روانی و محرومیت‌زدایی پرداختند.
 


نظر شما :