معرفی بازی «اسم بازی»

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۲ کد : ۲۳۵۱ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
بازی بعدی‌ای که دبیرخانه بازی‌های خلاق سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برای عید نوروز برای شما عزیزان در نظر دارد، «اسم بازی» می‌باشد.
معرفی بازی «اسم بازی»

نویسنده: علی علیزاده

مطالب مرتبط

معرفی بازی «دار (Hangman)»

معرفی بازی «پانتومیم»

معرفی بازی «زو (کبدی)»

معرفی بازی «منچ»

معرفی «نقطه‌بازی»

 

معرفی بازی «اسم بازی»
بازی بعدی‌ای که دبیرخانه بازی‌های خلاق سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برای عید نوروز برای شما عزیزان در نظر دارد، «اسم بازی» می‌باشد.

 

‌‌‌‌


«اسم بازی» یک بازی گروهی و خانوادگی مفرح است که شباهت بسیار زیادی به «مشاعره» دارد. در «مشاعره» هر بازیکن یک یا دو بیت شعر را خوانده و نفر بعدی با آخرین حرف مصراع آخر شعری که خوانده شده، باید شعر می‌خواند. در بازی «اسم بازی» نیز روال به همین صورت می‌باشد. بدین‌شورت که که افراد یا بازیکنان دور هم جمع شده و یک نفر یک اسم را بر زبان می‌‌آورد مثلاً «رضا» نفر بعدی باید با آخرین حرف اسم گفته شده، یعنی «آ» یک اسم دیگر بگوید مثلاً «امیر». بازی به همین منوال ادامه می‌یابد تا بازیکنان دیگر اسمی به ذهنشان نرسد و هر بازیکنی که طبق زمان مشخصی نتوانست اسمی را نام ببرد، از بازی حذف می‌شود. البته می‌توان بازی را با یک آهنگ انجام داد که بازیکنان با پخش یک آهنگ باید به ترتیب اسم بگویند و آهنگ روی هربازیکنی که قطع شد، آن بازیکن از بازی حذف می‌شود. بازی زمانی که فقط یک نفر در آن باقی مانده باشد به پایان می‌رسد و آن بازیکن برنده بازی خواهد بود.
«اسم بازی» در عین سادگی‌ای که دارد، بسیار مفرح و نشاط‌‎آور بوده و به پرورش خلاقیت افراد و سرعت‌عملشان کمک شایانی می‌کند. ما به شما اجرای این بازی را در جمع‌های خانوادگی در عید نوروز به شدت توصیه می‌کنیم.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ دورهمی بازی‌ خانوادگی بازی‌‎های نوروزی بازی‌های نوروزی


نظر شما :