معرفی بازی «پرچم (توپ)»

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۴ کد : ۲۳۵۹ مدرسه بازی‌پردازی معرفی بازی
بازی‌های دورهمی و خانوادگی، همانطور که بارها و بارها تاکنون بیان کرده‌ایم، بازی‌هایی هستند که برای جمع‌های خانوادکی و دوستانه به خصوص در تعطیلات مناسب هستند. بازی‌ای که امروز معرفی می‌کنیم، بازی «پرچم (توپ)» می‌باشد.
معرفی بازی «پرچم (توپ)»

نویسنده: علی علیزاده

 

مطالب مرتبط

معرفی بازی «منچ»

معرفی «نقطه‌بازی»

معرفی بازی «اسم پیشولی»

معرفی بازی «لِی‌لِی»

معرفی بازی «جنگ کشتی‌ها (BattleShip)»
 

معرفی بازی «پرچم (توپ)»
بازی‌های دورهمی و خانوادگی، همانطور که بارها و بارها تاکنون بیان کرده‌ایم، بازی‌هایی هستند که برای جمع‌های خانوادکی و دوستانه به خصوص در تعطیلات مناسب هستند. بازی‌ای که امروز معرفی می‌کنیم، بازی «پرچم (توپ)» می‌باشد.

 

‌‌‌


بازی «پرچم» از آن دست بازی‌هایی است که برای دورهمی‌های خانوادگی به شدت پیشنهاد می‌شود و خنده و هیجان زیادی را با خود همراه می‌سازد. در این بازی، افراد به ۲ گروه مساوی تقسیم می‌شوند. سپس ۲ گروه در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند. هر بازیکن از هر گروه‌، به یک نام یا شماره به صورت متقابل نسبت داده می‌شود. یعنی مثلاً به یکی از بازیکنان یکی از گروه‌ها، بازیکن شماره ۱ نسبت داده شده و به صورت متقابل به بازیکن روبه‌رویی در گروه مقابل نیز همین نام داده می‌شود. حال فرآیند بازی آغاز می‌شود. بدین‌صورت که یک توپ یا پرچم در وسط زمین بازی قرار داده می‌شود (زمین بازی فضایی است که به دلخواه می‌توانید انتخاب کنید). سپس ۲ گروه بازیکنان به فاصله مساوی از پرچم یا توپ مقابل یکدیگر می‌ایستند. در ادامه برای شروع بازی، ۲ بازیکن هم‌نام (البته می‌توان به‌صورت دلخواه، ۲ بازیکن را انتخاب کرد) به فاصله مساوی از پرچم مقابل هم ایستاده و منتظر دستور شروع بازی می‌شوند. در فاز اول بازی، بازیکنان هرگروه باید با سرعت به سمت پرچم یا توپ دویده و هربازیکنی که اول به پرچم یا توپ برسد، آن را برداشته و باید به دست گروه خود برساند. اما فاز دوم بازی از اینجا شروع شده و بازی از اینجا جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شود. بدین‌ترتیب که بازیکنی که زودتر به پرچم رسیده باید بداند که بازی هنوز تمام نشده و باید با تمام سرعت پرچم را به دست گروه خود برساند؛ چراکه بازیکن تیم حریف باید او را دنبال کند و چنانچه بتواند او را لمس کند، بازیکنی که زودتر به پرچم رسیده، آن دست را واگذار کرده و امتیاز آن را تیم حریف کسب می‌نماید. بازی به همین ترتیب ادامه می‌یابد تا زمانی که همه بازیکنان بازی را انجام داده و در نهایت هر گروهی که امتیاز بیشتری به دست آورده باشد، پیروز بازی خواهد بود.

 


این بازی در کنار نشاطی که برای افراد به همراه دارد، این مفهوم را نیز می‌آموزد که هیچ‌کسی نباید از تلاش کردن ناامید شده و حتی اگر در ابتدا شکست بخورد، باید به تلاش خود ادامه دهد تا بتواند شکست‌ها را جبران کند. همچنین اگر کسی موفقیتی به دست می‌آورد نیز نباید مغرور شده، چراکه ممکن است دوباره شکست بخورد و باید همواره به تلاش کردن ادامه دهد‌. این بازی، باعث افزایش سرعت‌عمل شما شده و در تعطیلات نوروز، تجربه آن حتماً به شما پیشنهاد می‌شود.

 

 

برای اطلاع از اخبار مربوط به بازی‌ها و مطلع شدن از مقالات تازه می‌توانید به اینستاگرام ما به آیدی bazikhallagh مراجعه کنید.

 

 

کلید واژه ها: ببروبازیکن بردگیم بازی‌ رومیزی بازی‌ فکری بازی‌ دورهمی بازی‌ خانوادگی بازی‌‎های نوروزی بازی‌های نوروزی


نظر شما :