اختتامیه دومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۳ کد : ۲۵۳۵ گفتگو، مناظره و آزاد اندیشی اسلایدر
دومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون با معرفی گروه طلوع به عنوان گروه برتر، گروه آساد به عنوان گروه دوم و گروه توسعه به عنوان گروه سوم به کار خود پایان داد.
اختتامیه دومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون

محمدجعفر کبیری، معاون امور تعاون وزارت کار در آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون یکی از اصلی‎‌ترین وظایف این وزارتخانه را، دنبال کردن موضوعات ترویجی برای توسعه فرهنگ خواند و گفت: نگاه ما به آنچه در این مناظرات توسط دانشجویان مطرح می‌شود، به عنوان راه حل برای چالش‌هایی است که در این مسیر با آن روبه رو هستیم.
وی ادامه داد: معتقدیم بر اساس تجربیات جهانی می‌توانیم در بخش تعاون، خیلی بیشتر از آنچه که اکنون شاهد هستیم بهره ببریم و در کشور با توجه به قریه فرهنگی که نسبت به بحث تعاون وجود دارد، می‌توان با بومی سازی توسعه این بخش را بیش از پیش شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه احیای ارتقا نشان تعاون به دنبال توسعه شفافیت و نوآوری در بخش تعاون از اولویت‌های توسعه این بخش است خاطرنشان کرد: گزاره‌های این دوره از مناظرات نیز به همین موضوعات اختصاص یافت تا نقطه نظرات دانشجویی در این خصوص را بشنویم چراکه همین نقطه نظرات است که می‌تواند کمک کننده برای سیاست‌گذاران و مجریان دولتی بخش تعاون باشد تا مسیر بهتری برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کنند.
کبیری اظهار داشت: در راستای بهره‌مندی بهتر از شبکه دانشجویی و نخبگانی کشور، نهاد جدیدی به نام اندیشکده تعاون تاسیس شد تا بتوانیم از طریق هم افزایی نخبگانی بین دانشگاهیان، دستگاه‌های اجرایی و سیاست‌گذاران به توسعه بخش تعاون کمک کنیم.
یکی از دستاوردهای این نشست‌ها، ایجاد هم‌ذهنی بین دستگاه‌های مختلف است که خروجی آن نیز به دست مدیران اجرایی و ذینفعان خواهد رسید. باید این کار ترویجی را به قدری توسعه دهیم که ابر اندیشه‌ای که حاصل از گفتگوها در کنار نظرات نمایندگان مجلس و سیاسیتگذران قرار گرفته و آن‌ها را بیشتر با مفهوم تعاون آشنا کنیم و بتوانیم از این طریق تسهیل‌گری انجام داده و مسیر همواری برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد ایران پیش روی جامعه تعاون‌گران قرار دهیم.
با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مناظره در چارچوب اخلاق و احترام به نظر مخالف در بخش مختلف جامعه تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ در سطح کشور عدم فرهنگ گفت‌وگو در چارچوب اخلاق است که در صورت تحقق گفت‌و‌گو می‌توانیم شاهد تامین منافع ملی و منافع مردم باشیم.
وی افزود: امیدواریم با رویکرد هایی که دردو سال اخیر در وزارت تعاون محقق شده و آنچه که در گذشته همکاران ما انجام داده‌اند، بتوانیم با یک سرعت مناسب و قابل قبول به سمت تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون برویم.


در ادامه عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه اگر نتوانیم در رابطه با مسائل مختلف باهم گفت و گو کنیم قطعاً نمی‌توانیم رفتار مناسبی نیز برای موضوعات پیدا کنیم گفت: مشکل جامعه ما زمانی حل می‌شود که گزینه‌هایی که مورد نظر جامعه است نه به صورت تریبون آزاد بلکه به صورت مناظره مطرح شود.
وی با بیان اینکه مناظره این فرصت را ایجاد می‌کند که نظر گروه مخالف را بشنویم و قضاوت عموم را ببینیم اذعان داشت: پیمایش‌های ما نشان می‌دهد دانشجویان و عموم مردم به موضوع گفت‌وگو ارزش زیادی می‌دهند، شاید دلیل این باشد که در شبکه‌های مجازی فرصت گفت‌وگوی مستقیم و شنیدن نظرات مخالف را از دست داده‌ایم.
وی تصریح زکد: مناظرات مانند تریبون آزاد نیست که افراد صرفاً نظر خود را بیان کنند بلکه گروه مخالف نیز این فرصت را دارد تا نقطه نظرات خود را بیان کند که از همین منظر می‌توانیم بگوییم مناظرات فرصتی برای یادگیری است.


مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی نیز در ادامه گفت:: این مسابقات برمبنای مسابقات مناظرات دانشجویی برگزار می‌شود و در این دوره از مسابقات ۱۶ تیم دانشگاه سراسر کشور و ۱۷ استان حضور داشتند.
وی تصریح: در مجموع مسابقات ۲۵ مسابقه برگزار و بیشتر شرکت‌کنندگان از رشته‌های مختلف علوم انسانی بودند.
عباسی ادامه داد: آنچه در این دوره نمود داشت حضور کیفی‌تر و مشهود بانوان بود.
مرحله فینال و مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون امروز دوشنبه ۱۱ مردادماه با مناظره دو گروه موافق و مخالف با گزاره «مبنای پلتفرم‌های اینترنتی و تعاونی مشابه است و تبدیل این پلتفرم‌ها به تعاونی‌های پلتفرم، برای آنها ایجاد مزیت می‌کند» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برگزار شد

مرحله فینال و مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون امروز دوشنبه ۱۱ مردادماه با مناظره دو گروه موافق و مخالف با گزاره «مبنای پلتفرم‌های اینترنتی و تعاونی مشابه است و تبدیل این پلتفرم‌ها به تعاونی‌های پلتفرم، برای آنها ایجاد مزیت می‌کند» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برگزار شد.


نظر شما :