تلاش سازمان دانشجویان برای شکل‌دهی به شبکه دانشجویی جهاد/سعی کرده‌ایم نیازهای روز دانشجویان را مدنظر قرار دهیم

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۶ کد : ۲۵۳۸ اخبار سازمان اسلایدر
مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در نشست خبری در آستانه چهل و یکمین سالگرد این نهاد و روز خبرنگار گفت: تمام تلاش این سازمان، شکل‌دهی به شبکه دانشجویی این نهاد است که این کار از طریق عضویت دانشجویان در سازمان دانشجویان در قالب کانون‌ها و باشگاه‌های دانشجویی صورت می‌گیرد. 
تلاش سازمان دانشجویان برای شکل‌دهی به شبکه دانشجویی جهاد/سعی کرده‌ایم نیازهای روز دانشجویان را مدنظر قرار دهیم

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مهدی عباسی تصریح کرد: فعالیت‌هایی که در سازمان دانشجویان طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و دانشجویان، نقش اصلی را در این زمینه برعهده دارند، حوزه‌های متنوعی را پوشش می‌دهد و با جامعه حدود ۴ میلیون نفری دانشجویان مواجه هستیم که علائق، سلایق و نیازهای مختلفی دارند و برای اینکه بتوانیم این علائق مختلف را به خوبی پوشش دهیم، باید در حوزه‌های مختلف و متنوعی، فعالیت‌های این سازمان را متمرکز کنیم.
وی خاطرنشان کرد: سازمان دانشجویان تلاش کرده است با پذیرش و درک شرایط ناشی از شیوع کرونا و تطبیق فعالیت‌های خود با آن، برنامه‌های فرهنگی برای بخش عظیمی از جوانان جامعه و مشخصاً دانشجویان طراحی و برگزار کند تا پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه در زمان کرونا همچنان برقرار باشد.
رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تأکید کرد: در حوزه گسترش، توسعه و ترویج کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و برگزاری رویداد مسابقه ملی مناظره دانشجویان که مبدع این مسابقه جهاد دانشگاهی و سازمان دانشجویان بوده است، مسئول و متولی برگزاری این مسابقه در سطح دانشگاه‌های کشور، نیز جهاد دانشگاهی تعیین شده است.
وی ادامه داد: استقبال بسیار گسترده‌ای از این مسابقه صورت گرفته و در دوره هشتم که پیش از شیوع کرونا به صورت حضوری برگزار شد، نزدیک به ۷۰۰ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور حضور داشتند.
عباسی با بیان اینکه در آستانه برگزاری دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی هستیم گفت: تجربه برگزاری دوره‌های متعدد مسابقات مناظره دانشجویان، نشان داد که این مسابقات توانسته به الگویی برای سایر دستگاه‌های فرهنگی و دانشجویی باشد. این تجربه موفق باعث شد بسیاری از نهادها به این سمت سوق داده شوند که با کمک سازمان دانشجویان و با استفاده از توان و شبکه‌ای که در سازمان دانشجویان و مرکز ملی مناظره، گفت‌وگو و آزاداندیشی وجود دارد، مسابقه‌های تخصصی مناظره را برگزار کنند.
وی افزود: حوزه دیگر فعالیت‌های این سازمان محرومیت‌زدایی است و بر این اساس، در سازمان دانشجویان دبیرخانه مهرباران را تأسیس کردیم که در طول سال فعالیت‌های جهادی گوناگونی به واسطه این دبیرخانه پیگیری می‌شود. هم‌اکنون نیز پویش دانشجویی «قلک آبی» با هدف کمک به روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است.
عباسی ادامه داد: فعالیت دیگر ذیل این سازمان، باشگاه دانشجویان محیط زیست و منابع طبیعی است که متشکل از کانون‌ها و گروه‌های دانشجویی متعددی است. تجربه نشان داده که این حوزه فعالیتی نیز بسیار مورد استقبال دانشجویان است.
رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی افزود: برگزاری اردوهای دانشجویی، حوزه دیگر فعالیت سازمان دانشجویان است. تنها نهاد و تشکیلات تخصصی در حوزه گردشگری دانشجویان تحت عنوان مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان در جهاد دانشگاهی تأسیس شده است که در طی یک سال تحصیلی نزدیک به ۲۰۰ اردوی دانشجویی توسط شعبه‌های سازمان دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.
عباسی با بیان اینکه برخی فعالیت‌های مثل رویداد طریق جاوید بعد از گذشت حدود ۱۰ سال، تبدیل به یک برند فرهنگی در حوزه خود شده‌اند اذعان داشت: مرکز فرهنگی- دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی نیز تنها مرکز دانشجویی در کشور است که در زمینه مسائل مرتبط با انقلاب اسلامی، اندیشه و سیره عملی و نظری امام خمینی (ره) درحال فعالیت است.
وی با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم نیز گفت: در حوزه فعالیت‌های اعتقادی، توسعه فعالیت‌های حسینیه مجازی دانشجویان ایران دستور کار قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: هدف اصلی تمام فعالیت‌هایی که به آن اشاره شد، شناسایی دانشجویان مستعد، توانمدسازی آن‌ها، پرورش مهارت‌ها به ویژه با رویکرد تخصصی است و سعی کرده‌ایم نیازهای روز دانشجویان را مدنظر قرار دهیم و نوآوری در فعالیت‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم. حوزه‌های جدیدی به فعالیت خودمان اضافه کرده‌ایم که از جمله می‌توان به موضوع بازی‌های رومیزی و فکری اشاره کرد و مدرسه بازی‌پردازی را در قابل یک مرکز فرهنگی برای آموزش افراد علاقه‌مند ایجاد کرده‌ایم.
وی اظهار داشت: باور داریم کادرسازی، شبکه‌سازی و تربیت نیرو‌های متعهد و توانمند در جهاد دانشگاهی به حل بخش بزرگی از مشکلات جامعه کمک خواهد کرد که بر اساس همین ضرورت، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، شبکه‌سازی دانشجویی را دستور کار قرار داده است.
عباسی افزود: هم‌افزایی میان توان‌های دانشجویی به ویژه در عرصه‌های فرهنگی و علمی، شناسایی دانشجویان مستعد و ایجاد سازوکار کارآمد تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های گوناگون جهاد دانشگاهی از مهم‌ترین اهدافی است که همواره دنبال کرده‌ایم.
تمام دانشجویان سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه شهر دانشجو به آدرس http://www.studentcity.ir/ به صورت رایگان عضو سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی شده و از برنامه‌های مختلف و متنوع این سازمان استفاده کنند.
 


نظر شما :