راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی و کسپول‌های اکسیژن

۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۹ کد : ۲۵۵۱ شُعَب سازمان دانشجویان اسلایدر
پویش نذر نفس با همکاری جمعیت هلال احمر استان گیلان و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی این استان، اقلام مورد نیاز بیماران کرونایی بصورت امانت در اختیار بیماران قرار می گیرد و بعد از طی دوران نقاهت مجددا پس از شارژ توسط جمعیت در اختیار هموطن دیگر قرار داده می‌شود.
راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی و کسپول‌های اکسیژن

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، با توجه به شیوع افسار گسیخته ویروس کووید ۱۹ همچنین افزایش بیش از حد مبتلایان به این ویروس و نبود تخت خالی در بیمارستان ها، به‌ناچار بیماران زیادی دوران نقاهت را در منزل سپری می نمایند. از آنجا که مهم‌ترین نیاز بیماران کرونایی تجهیزات مرتبط با اکسیژن مانند کپسول، مانومتر، اکسیژن‌ساز و پالس‌اکسیمتر است؛ جمعیت هلال احمر استان گیلان با راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی و با تهیه کپسول اکسیژن و مانومتر نسبت به کمک به این عزیزان اقدام می نماید.
امید عظیمیان معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: از تمام فرهیختگان، دانشگاهیان، خیرین و عموم جامعه تقاضا می گردد با توجه به تعداد زیاد بیماران کرونایی همچنین تعداد محدود کپسول های اکسیژن در این امر جمعیت هلال احمر را در پویش نذر نفس (اهدای کپسول اکسیژن و مانومتر) یاری نمایید تا بتوانیم در کنار هم و با هم افزایی بیشتر خدمت رسان همنوعان خود باشیم.
وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان گیلان آمادگی این را دارد که در صورت تمایل، در برچسب‌های الصاقی بر روی کپسول‌های اکسیژن نام فرد یا موسسه اهدا کننده را نیز ثبت نماید.
عظیمیان افزود: همزمان با شب عاشورای حسینی کانون مهربانان سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان نیز در راستای مسوولیت اجتماعی خود و پیرو تفاهم نامه امضا شده در کنار معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان به پویش «نذر نفس» پیوست.
فاطمه فدایی مدیر اجرایی سازمان دانشجویان استان گیلان نیز گفت: پیوستن به این پویش و کمک به جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری، یک مسئولیت اجتماعی است و با توجه به اینکه محرم ۱۴۰۰ متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برای کل کشور و استان گیلان بوده، خیرین و ارادتمندان حسینی می‌توانند با اهدای کمک‌های نقدی در تامین هزینه‌های تهیه دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن مشارکت کنند.
وی با تاکید بر اینکه در این طرح خرید کپسول در اولویت است و پس از آن، مانومتر و پالس‌اکسیمتر تهیه می‌شود ادامه داد: این پویش می‌تواند بخشی از نذورات محرم ۱۴۰۰ را به جای قرار گرفتن در ظرف‌های غذا و روی سفره‌ها، به تجهیزات اکسیژن رسانی و نجات زندگی بیماران هدایت کند.
فدایی خاطرنشان کرد: در شرایط عادی اطعام به عنوان نذری پسندیده و ارزشمند است اما درحال حاضر شرایط به گونه‌ای است که باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم که از همین رو با هزینه یک نوبت اطعام معمولی می‌توان یک نیاز ضروری را تأمین کرد و انسانی را از مرگ نجات داد.

خیرین و دانشجویان محترم می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ملت ۶۱۰۴۳۳۷۵۲۳۳۵۷۰۸۳ با شناسه واریز ۲۸۰۰۰۸۰۷۱۴۲ بنام خیرین جمعیت هلال احمر استان گیلان واریز نمایند.


نظر شما :