معاون وزیر علوم:

سیاست وزارت علوم توسعه دانش بنیان‌ها است

۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۴ کد : ۲۵۵۲ مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوروی گفت: توسعه دانش بنیان‌ها از سیاست‌های این وزارتخانه بوده که از هیچ تلاشی دراین زمینه دریغ نداریم.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف روز سه شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری البرز افزود: بنابراین برای دستیابی به هدف افزایش دانش بنیان‌ها، پارک‌های علم و فناوری ظرفیت قابل توجهی به شمارمی روند.
وی ادامه داد: باید در هرشهرستان کشور حداقل یک مرکز رشد داشت که براساس بررسی‌ها این مهم محقق نشده و تا رسیدن به آن فاصله زیادی داریم.
دکتر رحیمی گفت: اکنون ۲۰۲ مرکز رشد در کشور داریم درحالی که تعداد شهرستان‌ها ۴۵۰ شهرستان است بنابراین باید پارک‌های علم و فناوری توجه بیشتری را دراین زمینه به خرج دهند.
وی یادآورشد: اکنون تسهیلات با سود کمتر در بخش دانش بنیان ارائه می‌شود و این اقدام نقش موثری در توسعه دانش بنیان‌ها و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های علمی برای توسعه در بخش‌های مختلف دارد.
دکتر رحیمی بیان داشت: براساس آمار استان البرز فروش محصولات فناور شرکت‌ها قابل توجه بوده و پارک علم و فناوری این استان توانسته از میانگین کشوری بالاتر رود.
معاون وزیر علوم اضافه کرد: بازار سازی در بخش دانش بنیان به ویژه شرکت‌های تازه تأسیس با مشکلات و سختی‌هایی روبر رو است که بسیاری از شرکت‌هایی تازه کار هستند زمین می‌خورند بنابراین باید پارک‌های علم و فناوری تمهیدات ویژه‌ای را دراین زمینه داشته باشند.
وی همچنین تاکید کرد: توجه ویژه به فناوری و توسعه فناوری، تقویت کانون‌ها و مراکز نو آوری، اثر بخشی اجتماعی و مهارت آموزی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
دکتر رحیمی گفت: برنامه‌های راهبردی کلان دانشگاهی در بخش دانش بنیان است که باید با شرایط محیطی بومی سازی شود تا بتوان گام‌های موثری را در زمینه استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های دانش بنیان برداشت.
رییس پارک علم و فناوری البرز نیز در این بازدید بیان داشت: نگاه صنعتگران نسبت به پارک و مراکز رشد عوض شده و با قرار گرفتن این بخش‌ها در کنار هم در تلاش برای تحقق هرچه بیشتر اهداف هستیم.
مهندس مهدی عباسی افزود: بسیاری از برندها در استان البرز پای کار آمدند که دراین بین نباید از ظرفیت ویژه بخش خصوصی غافل شد بطوریکه با تعامل و ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و فناور تلاش‌های علمی خوبی برای توسعه درحال انجام است.
وی با اشاره به اینکه استان البرز قطب علم و فناوری کشور است ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این استان برای توسعه علم و فناوری، جوانان و دانش آموختگان تلاش‌های وافری داشت.
مهندس عباسی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی نه در استان البرز بلکه در کشور دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوانی است که این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند به تولید ثروت از علم و فناوری در کشور کمک کرده و به بی‌نیازی کشور منجر شود.
 


نظر شما :