پخش کلیپ «روایت شیدایی» در شب‌های محرم

۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۶ کد : ۲۵۵۶ شُعَب سازمان دانشجویان
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد همدان از پخش کلیپ پرده‌خوانی واقعه عاشورا با عنوان «روایت شیدایی» از شب ششم ماه محرم توسط حسینیه مجازی دانشجویان ایران در فضای مجازی خبر داد.
پخش کلیپ «روایت شیدایی» در شب‌های محرم

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، فاطمه عزیزی‌هرمز با بیان اینکه پرده‌خوانی و نقالی از هنرهای اصیل ایرانی است، اظهار کرد: پرده‌خوانی در فرهنگ عاشورایی ما جایگاه خاصی دارد و به همین دلیل از این هنر برای بیان روایت‌های عاشورایی در دهه اول ماه محرم کمک گرفتیم.
وی تصریح کرد: روایت شیدایی با هدف معرفی هنر اصیل پرده‌خوانی به جوانان با جذابیت بصری، بازگشت این هنر به جایگاه خود در آئین‌های مذهبی و همچنین برای معرفی هنرمندان موفق استان در این حوزه، در پنج برنامه طراحی و ضبط شد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان با اشاره به اینکه سعی‌شده هر شب روایت یکی از شخصیت‌های واقعه کربلا به زبان هنر معرفی شود، عنوان کرد: در این روایت با گریزی به تاریخ، از افراد تأثیرگذار در ایران که با رشادت‌های خود به حفظ این مرزوبوم کمک کردند پرداخته می‌شود و در ادامه با بیان دلاورمردی‌های قهرمانان کربلا، جان‌فشانی جوانان غیور میهن اسلامی در دوران هشت‌ساله دفاع‌مقدس نیز بیان می‌شود.
وی یادآور شد: این برنامه با هنرمندی سیدمهرداد کاووسی از هنرمندان جوان و با استعداد حوزه تئاتر و بازیگری استان همدان تهیه شده که در کارنامه هنری خود جوایز بی‌شماری در این عرصه دریافت کرده است.


نظر شما :