سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی اعلام کرد

فراخوان معرفی کسب و کارهای دانشجویی کارا

۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۳ کد : ۲۵۵۹ شُعَب سازمان دانشجویان
مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که کسب و کار خود را در دوران دانشجویی آغاز کرده‌اند، می‌توانند تا ۲۸ مرداد ماه در فراخوان معرفی کسب‌وکارهای دانشجویی «کارا» سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی شرکت کنند.
فراخوان معرفی کسب و کارهای دانشجویی کارا

مهدی نعیمیان راد با اشاره به اهداف طرح شده در این برنامه گفت‌وگو محور خاطرنشان کرد: برآنیم تا با برگزاری سلسله نشست‌هایی در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان به ترویج و توسعه کارآفرینی با تاکید بر ظرفیت‌های دانشجویی‌بپردازیم. جامعه هدف این برنامه دانشجویان در حال تحصیل و سپس فارغ التحصیلان هستند.
وی تصریح کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که کسب و کار خود را در دوران دانشجویی آغاز کرده‌اند، دعوت به عمل می‌آورد تا در برنامه گفت‌وگو محور کارا، کسب و کار موفق، نو و خلاقانه خود را معرفی کنند و با به اشتراک گذاشتن تجارب ارزشمندشان مشوق علاقه‌مندان این حوزه باشند. تجربه، مهارت و تلاش دانشجویان کارآفرین در جهت رسیدن به اهداف موفقیت‌آمیز خود می‌تواند چراغ راه دیگران باشد.
وی افزود: در شرایط اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی کنونی کشور توجه به کارآفرینی به عنوان راه‌حلی سازنده و رهیافتی خلاق، ضروری است. امروز کارآفرینان، پیشگامان موفقیت‌های تجاری در جامعه به شمار می‌آیند؛ لذا ضروری است که این رویکرد از طریق برنامه‌های آموزشی و دانشگاهی مبتنی بر مطالعات رفتاری و تجربی معرفی و ترویج شود. کسب و کار در دوران دانشجویی می‌تواند زمینه‌ای برای توانمندسازی، استقلال شخصیت و ارتقای عزت نفس دانشجویان در جامعه باشد. کسب درآمد در این دوره علاوه بر مهیا کردن بستر اشتغال در حین تحصیل و بعد از آن، باعث توانمندسازی دانشجویان در زمینه‌های متعدد شده و آزادی عمل بیشتری به آنان خواهد داد.
نعیمیان راد در رابطه با روند برگزاری برنامه تصریح کرد: این برنامه به نحوی در نظر گرفته شده است که علاقه‌مندان می‌توانند با تکمیل فرم ثبت‌نام وارد فرآیند اجرایی برنامه شوند. پس از تکمیل و ارسال فرم ثبت‌نام به دبیرخانه برنامه، هیات انتخاب که متشکل از مسئولان دفاتر و تنی‌چند از دست‌اندرکاران برنامه کارا خواهد بود؛ بر اساس شاخص‌هایی اقدام به رده‌بندی و انتخاب ۱۰ اثر برتر برای قرار گرفتن در جدول ساخت برنامه خواهد کرد.
وی اظهار کرد: شاخص‌های مورد نظر هیات انتخاب به شرح ذیل است؛ تازگی و خلاقیت، بین رشته‌ای بودن، دانش بنیان بودن، موفقیت اقتصادی، جذابیت و قابلیت تعمیم دادن. پس از طی فرآیند انتخاب، از چند تن از اعضای اصلی هر تیم برای برگزاری پیش‌نشست تولید هر برنامه دعوت به عمل خواهد آمد تا در مصاحبه پیش‌تولید حضور پیدا کرده و به سوالات تیم برنامه‌سازی پاسخ دهند. شایان ذکر است که به دلیل مینیمال بودن فرمت برنامه و لزوم جذابیت بالای آن برای تیم سازنده؛ شرکت در پیش مصاحبه برای تمامی تیم‌های پذیرفته شده در مرحله اول فراخوان الزامی است.
نعیمیان راد تاکید کرد: پس از طی مراحل فوق، برنامه تولید هر اپیزود، آغاز خواهد شد که این مسیر با همکاری طرفین و رعایت الزامات تولید یک برنامه حرفه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود. در مرحله پایانی، برنامه ساخته شده از طریق صفحه اینستاگرامی و آپارات سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی پخش خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام تا ۲۸ مردادماه به کانال تلگرام برنامه به آدرس sdjdm_kara بپیوندند.
 


نظر شما :