همزمان با هفته گردشگری؛

آغاز هفدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» و ششمین دوره سلسله نشست‌های «چشم‌انداز گردشگری در ایران»

هفدهمین دوره طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" و ششمین دوره سلسله نشست‌های "چشم‌انداز گردشگری در ایران" همزمان با شروع سال تحصیلی و هفته گردشگری توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران برگزار می‌شود.
آغاز هفدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» و ششمین دوره سلسله نشست‌های «چشم‌انداز گردشگری در ایران»

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان، رحیم یعقوب زاده رئیس مرکز گردشگری ضمن تبریک سال تحصیلی جدید در آستانه هفته گردشگری از آغاز هفدهمین دوره طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" و ششمین دوره سلسله نشست‌های "چشم‌انداز گردشگری در ایران" توسط این مرکز و شعب سازمان دانشجویان در سراسر کشور خبر داد.
وی طرح ملی "ایران، مرز پر گهر" را که هر ساله ویژه دانشگاهیان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور برگزار می‌شود را یکی از مهم‌ترین طرح‌های این مرکز برشمرد و گفت: این طرح با هدف تقویت روحیه خودباوری و شعار "ما می‌توانیم" و به منظور آشنایی دانشجویان با مواریث فرهنگی، تمدنی و طبیعی، پروژه‌های ملی و توانمندی‌های صنعتی، اقتصادی، علمی- آموزشی و زیربنایی کشور انجام می‌شود.
یعقوب زاده ادامه داد: طرح ملی ایران، مرز پرگهر از طرح‌های فرهنگی برجسته‌ای است که مورد‌استقبال خوب دانشجویان قرار گرفته است و در این دوره از طرح نیز ۳۳ واحد جهاددانشگاهی مشارکت خواهند داشت.
وی باتوجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا و مصوبات کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا مبنی بر محدودیت اجرای اردوهای دانشجویی و نظر به اهمیت تداوم طرح از سویی و حفظ سلامتی دانشجویان و رعایت مقررات جاری کشور از سویی دیگر، محور اصلی هفدهمین دوره طرح را همچون دوره قبل بر اساس "تولید محتوا" در اَشکال فیلم، تصویر و مکتوب عنوان کرد که طی آن دانشگاهیان با مقاصدی که اردوهای ایران مرز پرگهر در آن برگزار می‌شد، اعم از مواریث تاریخی و طبیعی و دستاوردهای فناورانه کشور آشنا شوند.
رئیس طرح همچنین سلسله‌نشست‌های بررسی چشم‌انداز صنعت گردشگری در کشور را یکی دیگر از طرح‌های مهم مرکز برشمرد و گفت: مرکز گردشگری این طرح را در راستای ساماندهی شبکه نخبگان حوزه تخصصی گردشگری و انتقال راهکارهای آنها به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران با هدف بهره‌گیری از تخصص نخبگان این عرصه طراحی کرده است و در اجرای این دوره از طرح تلاش خواهد شد تا از همکاری هرچه‌بهتر و اثربخش‌تر معاونت فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی متقاضی و منتخب بهره گرفته شده تا طرح به شایستگی برگزار شود.
رئیس طرح گفت: در این سلسله‌نشست‌ها تلاش خواهد شد تا تأثیرات متغیرهای اقتصاد، فرهنگ، امنیت، سلامت و سیاست بر حوزه گردشگری به صورت موردی و مسئله‌محورانه به بحث گذاشته شود و نتایج و مباحث هریک از نشست‌ها به صورت گزارش مستقل به اطلاع مدیران، مسئولان و نیز علاقه‌مندان برسد و درنهایت کتاب مجموعه‌مقالات نشست چاپ و منتشر شود.


نظر شما :