معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی:

دانشگاه‌‌ها مظهر پیشرفت و اقتدار جوامع انسانی هستند

۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۴ کد : ۲۷۴۸ شُعَب سازمان دانشجویان
معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، دانشگاه‌ها را مظهر پیشرفت، اعتبار و اقتدار جوامع انسانی دانست و مطرح کرد: یک دانشجوی خوب در کنار تعلیم و تربیت، خود را متعهد به وظایف انسانی و رسالت اجتماعی نیز می‌داند.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، هم‌زمان با فرا رسیدن روز دانشجو و در نشست هم‌اندیشی معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان که روز ۱۳ آذرماه در دفتر معاونت فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد، سید حجت مهدوی سعیدی، معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، ضمن تبریک روز دانشجو بیان کرد: دانشجو کسی است که جستجوی دانش برای او در اولویت اول قرار دارد و دانش را در سپهر واقعی آن دنبال می‌کند. دانشجوی اصیل همواره دریچه‌های ادراک را بر روی خود باز نگه داشته و با جد و جهد و نشاط هر چه تمام‌تر تا رسیدن به مرزهای علم و دانش پیش می‌رود.
معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی به وظایف مسئولان در قبال دانشجویان اشاره کرد و بیان کرد: باید با دانشجو به همدلی و همراهی رسید و ضمن درک شرایط و نیازهای آن‌ها، صمیمانه به آنان حرمت و عزت نهاد. باید به نسل جوان دانشجو عملاً فرصت عمل و حتی بعضاً مجال اشتباه داد، چرا که گاه برخی از اشتباهات مایه کسب تجربه‌های راهبردی است. جوان باید با عقل و منطق و خرد کاربردی خویش و متانت و فطانت خود به نظام و انقلاب و به کشور و توسعه آن با آموزش وپژوهش‌های بایسته پایبند باشد.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها مظهر پیشرفت، اعتبار و اقتدار جوامع انسانی به‌شمار می‌آیند، افزود: در همین راستا و با این دید و داوری، تذکار و تکرار روز دانشجو در هر سال به نحو نمادین و گوهرین، فرصتی جمیل و مجمل برای مرور و ارزیابی این غایات نخستین و واپسین است. امیدوارم از طریق رسانه‌هایی چون رسانه فاخر شما، همه ما خاصه دانشجویان برومند و پیشگام، بستر و مصدر ارائه خدمات به جامعه اسلامی و هکذا محور خودآگاهی جمعی در این برهه از زمان باشیم.
در پایان این نشست و به مناسبت روز دانشجو، دیوارکوب بومی سازمان دانشجویان استان گیلان به رسم یادبود به ایشان تقدیم شد.

کلید واژه ها: شانزده آذر


نظر شما :