توسط رئیس جهاددانشگاهی گلستان صورت گرفت؛

تجلیل از نخبگان سازمان دانشجویان گلستان

۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۴ کد : ۲۷۵۹ شُعَب سازمان دانشجویان
در نشستی صمیمی میان اعضای سازمان دانشجویان و مدیران ارشد جهاددانشگاهی گلستان، از نخبگان و فعالان حوزه‌های مختلف این سازمان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و به نقل از ایسنا، نقش و جایگاه دانشجویان در جامعه بر کسی پوشیده نیست؛ شهید دکتر بهشتی در وصف جایگاه دانشجو این جمله معروف را دارند که دانشجو مؤذن جامعه است؛ اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود. در این برهه از تاریخ، نیاز به حضور فعال دانشجویان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و … بیش از هرزمان دیگری محسوس بوده و لمس می‌شود.
از این رو به مناسبت روز دانشجو و بیست و دومین سالگرد تأسیس خبرگزاری ایسنا؛ امروز در نشستی صمیمی ریاست و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان و سردبیر خبرگزاری ایسنا گلستان با اعضای سازمان دانشجویان این استان در سالن جلسات جهاد دانشگاهی گلستان دیدار و گفت و گو کردند.
دانشجویان مطالبه گر و فعالانه ظاهر شوند
رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان در این نشست ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن این روز بزرگ، دوران دانشجویی را از مهم‌ترین دوران شکل‌دهی به شخصیت اجتماعی افراد عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان علاوه بر تحصیل در رشته تخصصی خود باید نسبت به شرایط جامعه در عرصه‌های مختلف و به ویژه حوزه فرهنگی، احساس مسئولیت کرده و فعالانه و دغدغه‌مندانه در اصلاح و پیشرفت کشور مشارکت کنند.
ابراهیم شهبازی با اشاره به روحیه‌ی همیشه مطالبه‌گر دانشجویان، افزود: باید انفعال از جامعه دانشگاهی رخت بربسته و دانشجویان کشور دست از نظاره‌گر بودن بردارند و در جامعه به عنوان یک عامل سرنوشت‌ساز ظاهر شوند.
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان و به ویژه فعالین فرهنگی و علمی باید عاملیت تمام فعالیت‌های گروهی و جریانات مطالبه‌گر باشند و خود را از قید محدودیت‌ها برهانند، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید تلاش کنند دانشگاه را به جایگاه اصلی خود یعنی مبدا تحولات برسانند.
سکون و رخوت را از دانشگاه‌ها دور کنید
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان نیز ضمن تبریک روز دانشجو از اعضای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و نمایندگان دانشگاه‌ها خواست به عنوان یک نهاد دانشجویی و با جلب مشارکت حداکثری سایر دانشجویان فضایی پویا، پرنشاط و شاداب در استان ایجاد کنند و تصریح کرد: دانشجویان خود باید برای از بین رفتن رخوت و سکون در دانشگاه‌ها به وسط میدان بیایند.
محمد شریف‌زاده با اشاره به اینکه راهکار حل معضلات جامعه، اعتماد به جوانان خوش‌فکر و دغدغه‌مند است، خاطرنشان کرد: همین جوانان که در اجتماع حضور مؤثر دارند، می‌توانند با نگاهی علمی به مشکلات، آن‌ها را ریشه‌یابی کرده و با تزریق عنصر علم به راهکارهای خود، درصدد رفع و رجوع این معضلات برآیند.
توسعه دانایی و پویایی در دانشگاه اولویت ماست
سرپرست اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گلستان در این نشست با بیان اینکه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، پلی است برای ارتباط فعالین فرهنگی و علمی استان در راستای بهبود هرچه بهتر فضای علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها، اضافه کرد: حضور دانشجویان خوش‌فکر، خلاق و با اراده در این مجموعه باعث رقم خوردن اتفاقات مبارکی در فضای فرهنگی دانشگاه‌ها شده است.
کاوه صوفی با تاکید بر اینکه اعضای سازمان دانشجویان داوطلبانه و تا رسیدن به مطالبات برحق دانشجویان و رشد و شکوفایی کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکلات دانشجویی، مجدانه و با انرژی در عرصه حضور دارند، گفت: تلاش ما این است که به دور از هرگونه وابستگی جریانی و سیاسی برای توسعه دانایی و پویایی در دانشگاه‌ها تمام همت خود را به میدان بیاوریم.
وی با تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ رئیس و مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گلستان از فعالیت‌های سازمان دانشجویان، افزود: علاوه بر لزوم استمرار این حمایت‌ها، دانشجویان نیز باید با اثبات توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود به مسئولین، به شکل‌گیری یک جریان هم‌سو و همتی راستین جهت پیش‌برد و اعتلای فضای فرهنگی و دانشجویی کمک کنند.
به گزارش ایسنا، در این نشست صمیمی که جهت تکریم مقام دانشجو و گرامیداشت واقعه تاریخی ۱۶ آذر ۱۳۳۲ برگزار شد، نمایندگان دانشجویی از دانشگاه‌های گلستان، علوم پزشکی، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، فرهنگیان واحد خواهران و برادران و دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران مائده گرگان؛ دغدغه‌ها و مطالبات دانشجویان استان را با رئیس جهاد دانشگاهی گلستان در میان گذاشته و پیرامون جایگاه دانشجویان در عرصه تحول و توسعه کشور گفت‌وگو کردند و در انتها نیز از فعالین در این سازمان با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

کلید واژه ها: شانزده آذر


نظر شما :