پیشواز دانشجویان خراسان شمالی از یلدا با برگزاری شب شعر

۲۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۶ کد : ۲۷۶۸ شُعَب سازمان دانشجویان
شب شعر دانشجویی از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی در دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد.
پیشواز دانشجویان خراسان شمالی از یلدا با برگزاری شب شعر

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و به نقل از ایسنا، شب شعر دانشجویی در خراسان شمالی از سوی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با همکاری دانشگاه کوثر، دانشگاه آزاد و شهرداری بجنورد در محل سالن دفاعیه دانشگاه آزاد بجنورد با حضور دانشجویان از دانشگاه‌های بجنورد، کوثر، آزاد، پیام نور و... برگزار شد. در این شب شعر شقایق شاکرسرچشمه، پریا کمالی، عطیه محمدزاده، طیبه ربانی، مطهره سیدی، علی قربانیور، سجاد نامی، مرتضی رستمی و زهرا عباسی اشعار خود را قرائت کردند و دکتر علوی و فخر قاسمی نیز به نقد اشعار دانشجویان پرداختند. هدف از برگزاری شب شعر استعدادیابی در زمینه شعر و ادبیات و افزایش کیفیت اشعار موجود است که نیاز است از ظرفیت‌های علمی اساتید دانشگاه‌ها در این زمینه استفاده کرد.
فخر قاسمی، یکی از اساتید ادبیات دانشگاه‌های استان، در این شب شعر با اشاره به اینکه ادبیات کهن میراث گذشتگان است و باید محافظت شود، بیان کرد: اما در عصر کنونی باید از آرکائیسم در شعر بگذریم و اشعار به‌روز ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه شعر باید در فرآیند ذهنی مخاطب تأثیرگذار باشد، افزود: حضور در جلسات ادبی و شب شعرهای مختلف موجب می‌شود تا کیفیت اشعار به ویژه دانشجویان و افراد تازه‌وارد افزایش پیدا کند. دوری از حشو موجب زیبایی اشعار می‌شود و افرادی که در زمینه قلم می‌زنند با به این مسئله توجه کنند.
علوی، یکی دیگر از اساتید ادبیات دانشگاه‌های استان در این شب شعر بیان کرد: برای شروع کار علاقه‌مندان باید قالب‌های شعری خود را مشخص کنند و به طور مشخص در همان حوزه اطلاعات کسب کنند. فضاسازی و ترکیبات تازه در شعر بسیار مؤثر است و موجب جذب مخاطب می‌شود که نگاه به تاریخ نیز تاییدکننده این موضوع است.
علوی در خصوص اشعار طنز بیان کرد: عدم تقلید در اشعار بسیار مهم است اما این موضوع در شعر طنز بیشتر نمایانگر می‌شود.


نظر شما :