پیشنهاداتی برای یلدای مجازی

۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۴ کد : ۲۷۷۲ اخبار سازمان مدرسه بازی‌پردازی
تا دو سال پیش، در شب یلدا همه ما به همراه خانواده و اقواممان دور هم جمع می‌شدیم و این شب باستانی را در کنار هم جشن می‌گرفتیم. اما از سال گذشته، به خاطر شیوع ویروس کرونا، این نعمت از ما گرفته شده و ما مجبوریم برای حفظ جان عزیزانمان، این شب را به دور از هم برگزار کنیم. امسال هم مثل سال گذشته، ما نمی‌توانیم دور هم جمع شویم؛ اما هنوز هم راه‌هایی وجود دارد که بتوانیم طولانی‌ترین شب سال را در کنار هم جشن بگیریم. در ادامه، ما چند پیشنهاد برای شما داریم که می‌توانید در کنار همدیگر، انجام بدهید و از این شب لذت ببرید.
پیشنهاداتی برای یلدای مجازی

برای عزیزانتان هدیه ارسال کنید
یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های شب یلدا، هدیه دادن است. از آن‌جایی‌که هدیه دادن به هر بهانه‌ای پسندیده است، چه‌بهتر از آنکه امسال به بهانه شب یلدا و دوری از یکدیگر به خاطر محدودیت‌های کرونایی، با ارسال هدیه و خوراکی‌های مرسوم در این شب این خلأ را پرکنید

قصه‌گویی کنید
می‌توان برای این شب مسابقه هایی طرح و برنامه‌ریزی کرد و به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها آموزش داد که به بیان قصه‌های پندآموز خود پرداخته و آن را در قالب ویدئو یا فایل صوتی (پادکست) در صفحه اینستاگرام خود یا فرزندان و نوه‌ها بفرستند.

استندآپ کمدی یا مسابقه آوازخوانی برگزار کنید
از عضوی از خانواده یا فامیل که استعداد خوبی در آواز خواندن یا استندآپ کمدی دارد بخواهید تا چنددقیقه‌ای برایتان لحظات خوشی را رقم بزند و یا فارغ از استعداد داشتن می‌توانید مسابقه آوازخوانی برگزار کرده و با رأی‌گیری خوش‌صداترین فرد را انتخاب نمایید.


با تماس ویدیویی مهمانی برپا کنید
درست است که ما به خاطر ویروس کرونا نمی‌توانیم به صورت حضوری کنار هم باشیم اما می‌توانیم با حضور بزرگ‌تر، اقوام و دوستانمان، از طریق شبکه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف مجازی، با هم ارتباط برقرار کنیم و لحظات شاد و مفرحی را برای هم به وجود بیاوریم.


به صورت تصویری یا در گروه‌های مجازی مشاعره و حافظ‌خوانی کنید
شعرخوانی و مشاعره یک عضو جدانشدنی از مراسم شب یلداست. حالا که ویروس کرونا ما را از هم دور کرده، می‌توانیم در گروه‌های مجازی و یا با استفاده از تماس تصویری در نرم‌افزارهای اجتماعی، مشاعره کنیم و اشعار زیبای حافظ را بخوانیم و این سنت تاریخی را به‌جا بیاوریم.

بازی، بازی و باز هم بازی
یکی از بهترین کارهایی که می‌شود در شب یلدا انجام داد، انجام بازی‌های مختلف است. در شب یلدا می‌توان انواع و اقسام بازی‌ها را، حال چه بازی‌های فکری و رومیزی و چه بازی‌های محلی و خانوادگی را در کنار هم و یا به صورت آنلاین انجام داد.
می‌توان بازی‌هایی مثل صندلی بازی، شکلک (کنترل خنده)، شاه‌دزدوزیر، اسم‌فامیل، دوز و… و انواع بازی‌های محلی را در جمع خانواده انجام داد و بقیه اقوام و بزرگ‌ترها هم به صورت آنلاین این بازی را ببینند و یا فیلم این بازی‌ها بعداً برایشان ارسال شود.
 


نظر شما :