راه‌اندازی پویش اهدای دارو به همت سازمان دانشجویان استان

۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۷ کد : ۲۸۰۴ شُعَب سازمان دانشجویان اسلایدر
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان از راه‌اندازی پویش اهدای دارو به همت کانون مهرباران سازمان دانشجویان استان با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.
راه‌اندازی پویش اهدای دارو به همت سازمان دانشجویان استان

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی امین آزادبخت اظهار کرد: در این پویش داروهای سالم و استفاده نشده که دارای تاریخ مصرف باشند از عموم هم استانی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.
وی عنوان کرد: آمادگی داریم با توجه به حجم داروهای جمع‌آوری شده، پس از تفکیک و بسته‌بندی این اقلام، اردوهای ویزیت رایگان در مناطق محروم استان برگزار کنیم که پزشکان داوطلب نسبت به درمان بیماران در این مناطق اقدام خواهند کرد.
وی بیان کرد: فرهنگ مصرف دارو در بین ایرانیان نیازمند تغییر و بازنگری بوده و بنابر نظر کارشناسان سرانه مصرف و خرید دارو در ایران نسبت به میانگین جهانی بالاتر است، به‌طوری‌که در خانه هر ایرانی داروهایی هست که مصرف نشده‌اند و پس از پایان تاریخ مصرف آن دور ریخته می‌شوند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان، ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این پویش جمع‌آوری این داروهای مازاد و توزیع آن در خلال اردوهای جهادی و طرح‌های ویزیت رایگان بین اقشار محروم جامعه و اهدا به مراکز بهداشت روستایی و دور اُفتاده استان است.
وی گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند از ۱۸ لغایت ۳۰ دی ماه به مدت ۱۳ روز نسبت به تحویل داروهای خود به سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان واقع در کوی جهادگران، ابتدای خیابان صدرا، طبقه همکف دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ عصر اقدام کنند.
 


نظر شما :