دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب الامر(عج) لرستان:

یکی از برجستگی‌های شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، توسعه تفاهم اجتماعی بود

۱۶ دی ۱۴۰۰ | ۲۳:۴۴ کد : ۲۸۱۰ شُعَب سازمان دانشجویان
دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) لرستان و دبیر مجمع گروه‌های جهادی لرستان در نشست تخصصی بازخوانی مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به بررسی مکتب این شهید و تاثیرات وی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و به نقل از ایسنا، ابوذر بهاروند، در نشست تخصصی بازخوانی ابعاد مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که به همت معاونت فرهنگی و مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد لرستان، در محل سال جلسات این نهاد برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرای مرضیه (ع) اظهار کرد: جهاد دانشگاهی تنها نهاد علمی انقلابی است که قرار بود بعد از انقلاب فرهنگی، تفکرات انقلابی را اجرا و در راستای تشکیل تمدن نوین اسلامی پیش‌رونده باشد.
وی با بیان اینکه امروز فضای مدیریت دانش در جامعه ضروری است، افزود: در این فضا نیاز است بستر علمی فهم شخصیت و مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تبیین شود و این مهم نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی در ابعاد مدیریتی، روانشناسی و جامعه شناسی است که یکی از وظایف جهاد دانشگاهی لرستان می‌تواند این مهم باشد.
دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر (عج) لرستان با اشاره به اینکه وقوع انقلاب اسلامی متناظر با فضای رنسانی در غرب بود، گفت: محصول انقلاب اسلامی حاج قاسم بود و محصول رنسانس مدرنیته بود که انسان‌ها به واسطه مدرنیته رشد نکردند و سبب ایجاد ابتذال و استثمار شد.
بهاروند با بیان اینکه نظام فکری تام که همه جوانب فکری در آن دیده می‌شود مکتب نام دارد، افزود: مقام معظم رهبری مکتب را فقط برای امام راحل و حاج قاسم نام بردند و این شهید بزرگوار مکتب امام خمینی (ره) را رو به جلو برد.
وی عنوان کرد: یکی از برجستگی‌های شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، توسعه تفاهم اجتماعی بود که براساس آن افراد با سلایق و تفکرات علمی و عقیدتی متفاوت حول حاج قاسم به تفاهم می‌رسیدند و این موضوعی است که انقلاب اسلامی به آن نیاز دارد تا موجبات وحدت بیشتر را ایجاد کند.
دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب الامر (عج) لرستان گفت: جای خلاقیت و ابتکار در جامعه به ویژه جامعه لرستان خالی است در حالیکه باید در انجام کار اشداد در عمل داشته باشیم که رد برخی مواقع جهت‌گیری جدی وجود دارد اما باید این شدت را از فضای فکری به عمل انتقال دهیم.


حاج قاسم به لحاظ بعد نظامی تربیت شده مکتب ولایت فقیه است
در ادامه این نشست، کریم خورشیدوند، دبیر مجمع گروه‌های جهادی لرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرای مرضیه (ع) اظهار کرد: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله (ص) بوده و به لحاظ بعد نظامی حاج قاسم تربیت شده همین مکتب است.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به قله تمدن نوین اسلامی با استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند مکتبی هستیم که انقلاب اسلامی را باور کنند و الگویی برای مسئولین باشد که این نظام را جهانی کنند و در این راستا کارگزاران و مسئولین ساده زیست، ولایتمدار و ولایی به معنای کامل باشند و دیپلماسی جهادی داشته باشند تا در چهارچوب سیاست خارجی در منطقه راهگشای بن‌بست‌ها و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها باشند.
دبیر مجمع گروه‌های جهادی لرستان تاکید کرد: همه شهدا در اعلای دین هستند اما سپهبد حاج قاسم سلیمانی ملی‌ترین و اسلامی ترین شخصیت است که عملگرایی و عملیاتی بودن، ساده زیستی، توکل، پاکدستی، جهاد با مال و جان، حساس بودن نسبت به بیت‌المال، شهادت طلبی و کسب رضای الهی از ویژگیهای بارز این شهید والا مقام بود و راه را برای رسیدن به هدف رهبری که همان تمدن نوین اسلامی است هموار کردند.


نظر شما :