کانون مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی سازمان دانشجویان خراسان شمالی آغاز به کار کرد

۲۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۳ کد : ۲۸۱۱ شُعَب سازمان دانشجویان
دبیر کانون مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی از آغاز به کار این کانون در استان خبر داد.
کانون مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی سازمان دانشجویان خراسان شمالی آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و به نقل از ایسنا، علیرضا عبادی، با اشاره به اینکه گفت‌وگو لازمه و شناسه یک جامعه رو به پیشرفت است، اظهار کرد: برای ترقی نیاز است که دیدگاه‌های مختلف را بشنویم و دیدگاه‌های خودمان را به بوته نقد بسپاریم.
وی با بیان اینکه کانون مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره به طور رسمی در آذرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است، اضافه کرد: وجود پتانسیل مناسب بین دانشجویان برای استفاده از ظرفیت‌های علمی آنان موجب شد تا این کانون را راه‌اندازی کنیم.
دبیر کانون مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی تصریح کرد: تاکنون ۱۰ دوره از مناظرات دانشجویان ایران در استان برگزار شده و خراسان شمالی افتخار میزبانی مناظرات منطقه‌ای را داشته است که نشان از علاقه‌مندی دانشجویان استان به شرکت در برنامه‌های مختلف این کانون دارد.
عبادی با تاکید براینکه اهداف بسیاری برای تأسیس کانون برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: برگزاری مناظرات و دعوت به ایجاد چالش در موضوعات مختلف فرهنگی اجتماعی سیاسی و صنفی، برگزاری همایش‌ها و وبینارها با موضوعات مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و ایجاد فضای پویا و فعال در این نشست‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در عرصه موضوعات مختلف با حضور اساتید برجسته از جمله اهداف این کانون است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف این کانون استفاده از ظرفیت‌های ملی در پیشبرد برنامه‌ها است، تأکید کرد: در شرایط کنونی جامعه، نیازمند هم‌افزایی هرچه بیشتر دانشجویان و اساتید هستیم که با اجرای برنامه‌های ملی و استانی در نظر داریم این هم‌افزایی را گسترش دهیم.
دبیر کانون مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی ادامه داد: در آغاز کار تلاش کردیم از افراد متخصص و با سابقه در امور تشکل‌های دانشجویی دعوت به عمل بیاوریم تا هرچه سریعتر شاهد عملی شدن اهداف ترسیم شده برای کانون باشیم.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط فراهم شده برای فعالیت این کانون از سوی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی به طور قطع به زودی شاهد خیل عظیم برنامه‌ها و نشست‌های مختلف در راستای اهداف ترسیم شده برای این کانون هستیم و در این راه نیاز به حضور و یاری همه دانشجویان دغدغه‌مند استان داریم تا در کنار هم، گامی در راستای تحکیم فرهنگ گفت‌وگو در کشور برداریم.
 


نظر شما :