توانمندسازی و کارآفرینی دختران دانشجو در «رویداد کمند»

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۶ کد : ۲۸۵۷ شُعَب سازمان دانشجویان
دبیر شورای سیاستگذاری رویداد کمند بیان کرد: طرح کمند با محوریت توانمندسازی دختران دانشجو و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه آن‌ها، برای نخستین بار در تعدادی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.
توانمندسازی و کارآفرینی دختران دانشجو در «رویداد کمند»

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی ایران، نادر اسدی دبیر شورای سیاستگذاری رویداد کمند (کار، مهارت و نوآوری دانشجویان استان گیلان) اظهار کرد: زنان، بخش بزرگی از جامعه انسانی را تشکیل می‌دهند که مشارکت و فعالیت آنان، از کلیدهای مهم پیشرفت و توسعه جوامع بشری است.

وی توانمندسازی را پروسه‌ای فعال و چندبعدی دانست که زنان را قادر می‌سازد تا هویت و قدرت خود را در تمامی حوزه‌های زندگی به رسمیت بشناسند و تصریح کرد: این مشارکت، زوایا و جوانب پنهان و آشکار بسیاری دارد که پرداختن به هرگوشه‌ی آن می‌تواند پنجره‌های باز به روی پیشرفتی شگرف باشد.

دبیر اجرایی رویداد کمند تصریح کرد: زمینه‌سازی این مشارکت نیازمند تغییرات بنیادی و گاه فرهنگی عمیق در جامعه، قوانین و حکومت‌ها و حتی در محیط بین‌الملل است تا با رفع موانع و محدودیت‌ها، شاهد شکوفایی توانایی‌های آنان و مشارکت بیشتر در توسعه و سطوح مختلف اجتماعی باشیم.

اسدی با بیان اینکه توسعه در مفهوم واقعی و جامع خود نیازمند الزامات و پیش‌نیازهای متعددی است که وجود و حضور آنها در نهایت، تحقق آن را امکان‌پذیر می‌سازد، بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین این پیش‌نیازها که به ویژه طی سال‌های اخیر در ادبیات علوم گوناگون از جمله مدیریت، اقتصاد، روان شناسی و جامعه شناسی مورد توجه جدی قرار گرفته است، مفهوم کارآفرینی و قابلیت‌های مرتبط بدان می‌باشد.

دبیر شورای سیاستگذاری رویداد کمند کارآفرینی را از منابع مهم و پایان‌ناپذیر همه جوامع بشری برشمرد و بیان کرد: کارآفرینی منبعی است که بر توان خالقیت انسان‌ها برمی‌گردد، از یک سو ارزان و از سوی دیگر بسیار ارزشمند و پایان ناپذیر است.

وی ادامه داد: در همین راستا معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، طرح کمند (رویداد کار، مهارت و نوآوری) را برای تحقق این امر برنامه‌ریزی نموده‌اند. این رویداد که با محوریت توانمدسازی دختران دانشجو و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه آن‌ها انجام گرفته است، برای اولین بار در تعدادی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی رویداد کمند افزود: این رویداد در استان گیلان با محوریت دانشگاه گیلان و با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان در حال برگزاری است. دانشجویان علاقه‌مند در حوزه کارآفرینی و ایده‌پردازی برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به لینک رویداد به آدرس http://kamand.guilan.ac.ir مراجعه فرمایند.

کلید واژه ها: کارآفرینی


نظر شما :