برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان سراسر کشور

۰۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۴ کد : ۲۹۲۱ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان اسلایدر
نشست مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان سراسر کشور با محوریت بررسی مطالبات و ترسیم چشم‌انداز فعالیت‌های شعب به صورت مجازی برگزار شد.
برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در این نشست که با حضور دکتر رضا فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان ایران، روز چهارشنبه پنجم مرداد سال جاری برگزار شد و نزدیک به دو ساعت به طول انجامید، مدیران اجرایی در خصوص فعالیت‌های شعب مربوطه پیشنهادها و نظرات خود را بیان کردند.  
دکتر فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان ایران، در این نشست ضمن تبریک سال‌روز تأسیس جهاددانشگاهی و همچنین تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری محرم بیان داشت: امروزه با توجه به مأموریتی که برای جهاد تعریف شده است، حضور سازمان دانشجویان ایران در حوزه‌های نوآوری اجتماعی و فرهنگی اهمیت بسیاری دارد و در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید به به‌روزرسانی فعالیت‌ها و اقدامات توجه کنیم. انتظار می‌رود سازمان دانشجویان در طراحی و اجرای ایده‌های فرهنگی، خود را با سرعت تغییر و تحولات هماهنگ کند و در آینده به یک سازمان چابک، ایده‌پرداز و نوآور در مجموعه جهاددانشگاهی تبدیل شود. همچنین، شعب سراسر کشور باید محفلی باشند تا دانشجویان با فعالیت در حوزه‌های متکثر تجربه‌اندوزی کنند و از این تجارب در جایگاه‌های بالاتر و جدی‌تر استفاده کنند. لذا ایجاد حوضچه‌های فرهنگی گوناگون از سمت ما باید موجب جذب دانشجویان و درنهایت، هدایت آنان در مسیر درست فرهنگی شود. 
در ادامه جلسه، برخی از مدیران شعب دیدگاه‌های خود را در خصوص فعالیت‌ها بیان داشتند.
فاطمه فدایی، مدیر اجرایی شعبه استان گیلان با اشاره به لزوم بازتعریف جایگاه سازمان دانشجویان ایران در داخل و بیرون از جهاددانشگاهی، گفت: تا زمانی که جایگاه هویتی سازمان دانشجویان مشخص نباشد، برای انجام فعالیت‌ها به چالش برمی‌خوریم. همچنین، مدیران اجرایی علی‌رغم اینکه به‌عنوان نیروهای اجرایی اصلی در شعب مستقر هستند، اما نه به لحاظ سازمانی و نه اداری قراردادی با آنان تعریف نشده است و  نیز دانشجویانی هم که در شعب در کنار باقی اعضای سازمان فعالیت می‌کنند، با مشکلاتی همچون تعریف‌نشدن کار دانشجویی مواجه هستند. 
سپیده محمدی مدیر اجرایی شعبه خراسان شمالی ازجمله دیگر مدیران اجرایی بود که با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فناورانه زیرمجموعه‌های جهاددانشگاهی، افزود: معرفی بخش‌های علمی جهاددانشگاهی در قالب بازدید دانشجویان به شناسایی ظرفیت عظیم جهاد و جذب نخبگان بسیار کمک خواهد کرد و حمایت معنوی سازمان دانشجویان به شعب نیز اگر در این راستا باشد، به تقویت تشکیلات سازمان منجر خواهد شد. 
در ادامه، آقایان مهدی نعیمیان‌راد، امین بزاز بنابی، سید رضا موسوی و علیرضا دارابی به‌ترتیب مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان ایران در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، بوشهر و مرکزی نیز پیشنهادها و نظرات خود در خصوص کم و کیف حضور سازمان دانشجویان در دانشگاه‌های مادر استان، مشوق‌ها و ارائه تسهیلات به دانشجویان و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در سطح کلان جهت تسهیل فعالیت و ارتباطات استانی شعب مطرح کردند. 
دکتر فریدزاده ضمن جمع‌بندی مباحث مطروحه اشاره داشت که با وجود آنکه ذات فعالیت‌های سازمان دانشجویان به علت دانشجویی‌بودن، سیال است و چالش‌های بسیاری نیز به همراه دارد؛ اما درمجموع،  ارتباطات بیرونی سازمان دانشجویان ارتباطات خوبی است که منجر به ایجاد فرصت‌های مناسبی برای همکاری‌های بین نهادی شده است و در آینده تلاش می‌کنیم تا ضمن پیگیری بودجه سازمان در سال جدید، برای نحوه همکاری دانشجویان نیز مکانیزم سامان‌یافته‌ای طراحی شود. 
سرپرست سازمان دانشجویان ایران در پایان افزود: سند تحول و ارتقای سازمان دانشجویان در دست تدوین قرار دارد که به‌زودی دردسترس قرار می‌گیرد. در این سند که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای مطالبات ایشان در حوزۀ فرهنگی تدوین می‌شود، سعی می‌شود تا سازمان دانشجویان به نهادی پیشرو تبدیل شده تا مطالبات فرهنگی برزمین‌مانده را پیگیری کند و در این راه بتواند الگوی مناسبی برای دیگر نهادهای فرهنگی کشور شود. 
همچنین، در پایان مجوز قطعی و اصولی راه‌اندازی شعب سازمان گیلان و واحد خراسان شمالی به مدیران این شعب اهدا شد.
گفتنی است سازمان دانشجویان ایران 42 شعبۀ فعال در سطح کشور دارد که به عنوان بازوی اجرایی طرح‌های تخصصی، سراسری هماهنگ و ملی سازمان دانشجویان عمل می‌کنند. 
 

مشاهده گالری تصاویر

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی


نظر شما :