مأموریت اجرای طرح "مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی (بیان)" به سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی محول شد

براساس مصوبه جلسۀ صدوسی‌وچهارم «مجمع هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره»، مأموریت اجرای «طرح مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی» به سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی محول شد.
مأموریت اجرای طرح "مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی (بیان)"  به سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی محول شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، در صدوسی‌وچهارمین جلسۀ مجمع هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره که روز دوشنبه، سوم مرداد سال جاری به شکل حضوری و مجازی برگزار شد، دکتر رضا فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان ایران، طرح مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی را تشریح کرد. 

در این جلسه که به ریاست آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره و دکتر عبدالحسین خسروپناه، دبیر هیئت و با حضور دکتر سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر اعضای مجمع شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، دکتر رضا فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان، طرح مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی (بیان) را تشریح کرد که با استقبال حاضران مواجه شد. 

در این جلسه، حاضران با تأکید بر اهمیت مناظرات بین صاحب‌نظران علمی و فراخواندن اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها به گفتگو؛ ارائه دیدگاه‌ها و نظریه‌های علمی جهت حل مسائل کشور، نظرات خود را در رابطه با طرح مناظره اساتید مطرح نمودند که در نهایت مأموریت برگزاری «مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی» به جهاددانشگاهی محول شد. همچنین، مصوب شد که طرح ابتدا در دَه دانشگاه مهم و با تکیه بر مهم‌ترین مسائل کشور برگزار شود و سپس، با استفاده از ظرفیت همکاری نهادهای دیگر به‌عنوانِ یک طرح فراگیر ملی توسط جهاددانشگاهی پیگیری شود. 

گفتنی است در این جلسه، کم و کیف برگزاری مناظره اساتید مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ به شیوه‌ای که استادان با حضور چند عضو هیئت‌علمی دانشگاه یا صاحب‌نظر با حضور دانشجویان به‌صورت منطقی و عالمانه به اظهار نظر، تبادل آرا و گفتگو در موضوعی خاص می‌پردازند. این مناظره بر اساس آیین‌نامه و زمان‌بندی ویژه برگزار خواهد شد و در حالت کلی داوری نخواهد شد. برای این مسابقات، سه مدل پیشنهادی برای برگزاری مناطره ارائه داده شد که شامل مناظره استادمحور، مناظره میان چهار استاد صاحب‌نظر و مناظره میان دو استاد صاحب‌نظر می‌شود. 
ساختار اجرایی مناظره اساتید نیز با توجه به شرایط اختصاصی اساتید شرکت‌کننده، سیاست‌های حمایتی برای شرکت‌کنندگان و همچنین، استقرار دبیرخانه و تدوین شیوه‌نامه اجرایی طراحی خواهد شد. 
 

کلید واژه ها: debate مناظره اساتید مناظره مناظره دانشجویی


نظر شما :