تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی/تلاش این نهاد برای حرکت عظیم در گام دوم انقلاب اسلامی

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۰ کد : ۲۹۳۴ اخبار سازمان
رییس جهاددانشگاهی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی خطاب به جهادگران این نهاد گفت: هرکس به ایران عزیز و آرمان‌های انقلاب و رهبری ارادت دارد باید دست به دست دهد تا حرکت عظیم جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی بسیار موثرتر باشد.
تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی/تلاش این نهاد برای حرکت عظیم در گام دوم انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در آستانه چهل و دومین سالگرد تشکیل این‌نهاد صبح امروز (۱۲ مردادماه) جهادگران جهاددانشگاهی با حضور در حرم امام خمینی (ره)، با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیعت دوباره بستند.

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رییس جهاددانشگاهی که به همراه جمعی از معاونان، مدیران ارشد و جهادگران در این مراسم حضور داشت پس از قرائت زیاتنامه، در سخنانی با درود به روح پرفتوح امام خمینی(ره) که احیاگر اسلام زندگی‌بخش بود و همچنین روح شهدای گرانقدر، یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی را «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» خواند و گفت: مسیر رسیدن به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی واقعی نیز از استقلال و آزادی می گذرد. همانطور که رهبر انقلاب فرمودنده اند، انقلاب اسلامی شروع حرکت برای رسیدن به نظام واقعی اسلامی است، نه لزوما رسیدن به انقلاب اسلامی و همگی تا ظهور امام زمان(عج) همچنان در مسیر رسیدن به نظام اسلامی واقعی و حکومت عدل قرار داریم.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به این که رکن اصلی این سه ستون (استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی) بحث استقلال بوده و یکی از مهمترین استقلال هایی که هر کشور و نظامی بر پایه آن سوار می شود استقلال در حوزه علم، فرهنگ، فناوری، نوآوری و زنجیره ارزش است گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از ستون‌های انقلاب بر خود وظیفه می داند به سمت این اصل (استقلال) حرکت کند و به امید روزی که کشور از هر نظر در این حوزه ها از تمام دنیا مستقل باشد، زیرا همکاری، همراهی و کار مشترک معنی ای جز استقلال ندارد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر این که در تمام دنیا برای رسیدن به استقلال، مسیر لازم طی شده است و همه در این راه به «عِده» و «عُده» برای طی کردن مسیر نیاز داشتند، افزود: زمانی که می خواهیم در جهان و منطقه به مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری تبدیل شویم و منطق، علم و اندیشه تبدیل به تمام ارزش ها و ثروت هایی شود که کشور به آن نیاز دارد، باید این مسیر را برویم که نیاز اولیه آن نیز «عِده» یعنی  داشتن نیروی انسانی توانمند به اندازه کافی و  «عُده» یعنی تجهیزات و امکانات لازم است.

وی با اشاره به این که کشور در مسابقه «عِده» و«عُده» در مقابله با دشمنان عقب مانده است، تصریح کرد: زیرا هم از نظر «عده» و هم از «عده» کمبود داریم؛ بنابراین اگر بخواهیم در این زمین بازی کنیم، پیروزی چشمگیری نخواهیم داشت، مگر اینکه زمین بازی را عوض کرده و با داشته ای که مخصوص انقلاب اسلامی است، یعنی «جهاد» شروع کنیم. اگر به عِده و عُده مفهوم بلند جهاد، که همان حرکت مجدانه، خستگی‌ناپذیرِ ایثارگرانه در مسیر خدا است اضافه شود فضا عوض شده و موفقیت حاصل می شود.

رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر این که اگر وارد مسیر بیگانگان شویم، کار به جایی نمی‌رسد، گفت: اگر عنصر جهاد که مورد تاکید رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری است به این عِده و عُده قلیل اضافه شود پیروزی قطعی است.

دکتر دهقانی فیروزآبادی افزود: به خود و همه دوستان در جهاددانشگاهی در چهل و دومین سالگرد تشکیل این نهاد یادآوری کرده و دعوت می کنم به تلاش خستگی ناپذیرِ مداومت دارِ ایثارگرانه مجدانه در مسیر آرمان های خدا و مسیر انقلاب که انشالله خدا کمک می‌کند و موفق خواهیم شد.

وی با بیان این که زمانی که وارد جهاد می شوید دیگر پست و مقام و ... کنار می رود و من و تو مفهومی ندارد  گفت: اگر در دفاع مقدس پیروزی اتفاق افتاد یک عنصر جهاد به معنی واقعی کلمه وجود داشت. در این نهاد نیز نیاز به عنصر محبت، رفاقت، برادری، همدلی و همراهی داریم.

رییس جهاددانشگاهی خطاب به جهادگران این نهاد بیان کرد: هرکس به ایران عزیز و آرمان‌های انقلاب و رهبر انقلاب ارادت دارد باید دست به دست دهد تا حرکت عظیم جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی بسیار موثرتر باشد.

وی در پایان اظهار کرد: در محضر حضرت امام(ره) و روح مقدس شهدا با رهبر انقلاب پیمان می بندیم که با تمام توان در مسیر استقلال علمی، فناوری و نوآوری کشور گام برداریم و در مسیر آرمان های انقلاب و بدون خستگی و با مداومت پای از پای نشناسیم.

 

مشاهده گالری تصاویر

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی امام خمینی


نظر شما :