فرا رسیدن اربعین حسینی تسلیت باد

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۱:۰۵ کد : ۲۹۶۵ اخبار سازمان
روز بیستم صفر یعنی اربعین چهل روز پس از امام حسین(ع) و یاران باوفایش، کاروان اسرا، از شام به مدینه بازگشتند و همان روز جابربن‌عبدالله انصاری، صحابی پیامبر اسلام، از مدینه به کربلا رسید تا به امام حسین(ع) بشتابد و او نخستین کسی است که قبر حسین را زیارت کرد. در این روز، زیارت حسین بن علی مستحب است و این زیارت، همانا خواندن زیارت اربعین است.
فرا رسیدن اربعین حسینی تسلیت باد

اربعین برای شیعیان حس و هوای دیگری دارد. کسی می‌گفت اربعین قیامت است، ازدحام است، نمی‌شود زیارت بکنی و من با خود فکر می‌کردم کسانی که قیامت به سمت حسین(ع) می‌روند، بی‌گمان اهل بهشتند و اگر قیامت هم به ما اجازه بدهند به سمت حسین(ع) حرکت کنیم، بهشت را حسینیه می‌کنیم. کاش قیامتمان اربعین باشد و اربعینمان قیامت. کسی می‌گفت اربعین را به یک پیاده‌روی زنانه تبدیل نکنید، شکوه اربعین به یک حرکت مردانه است و من با خود فکر می‌کردم حرکت اربعین به دست زنانی جاری شد که مردانه حرکت کردند و مردانه شکوه حسین را در دل اربعین برافراشتند .
اربعین حرکت انسان به سمت انسان است، فارغ از جنسیت و سن و رنگ و دین و مذهب است. برای ما که سوار دنیا شده‌ایم و از حسین(ع) فاصله گرفته‌ایم، لازم است تا پیاده شویم و قدم به قدم به اصل خویش بازگردیم. السلام علی ولی الله و حبیبه السلام علی خلیل الله و نجیبه السلام علی صفی الله و ابن صفیه السلام علی الحسین المظلوم
 

کلید واژه ها: اربعین امام حسین سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی


نظر شما :