گفتگو با محمد طاهری، دانشجوی فعال همکار با سازمان دانشجویان ایران در شعبه استان مرکزی

دانشجویان با ورود به سازمان دانشجویان می‌توانند از نیروی جوانی و شور و اشتیاق خود به‌صورت هدفمند استفاده کنند

۲۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۳ کد : ۲۹۶۷ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
به مناسبت بیست‌‌و‌‌چهارمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان ایران، مجموعه‌گفتگوهایی با اعضای دانشجویی نمونه و مدیران اجرایی سازمان دانشجویان ترتیب داده‌‍‌ایم که به این مناسبت، گفتگوی ما با آقای محمد طاهری، دانشجوی فعال همکار با سازمان دانشجویان ایران در شعبه استان مرکزی در ادامه می‌آید.
دانشجویان با ورود به سازمان دانشجویان می‌توانند از نیروی جوانی و شور و اشتیاق خود به‌صورت هدفمند استفاده کنند

ضمن معرفی اجمالی خود بیان کنید که از چه طریق با جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان ایران آشنا شده و برای فعالیت در این مجموعه ترغیب شدید؟

بنده خدمت‌گذار دانشجویان عزیز محمد طاهری هستم. ترم پنجم مهندسی مکانیک دانشگاه پیام نور اراک و فعال در زمینۀ گردشگری. از زمان دبیرستان علاقه به برنامه‌های مضاعف بر تحصیل داشتم و در شورای دانش‌آموزی فعالیت می‌کردم و در زمان دانشجویی هم به این فعالیت در زمینۀ فرهنگی ادامه دادم و در 32 برنامه فرهنگی، آموزشی و جشنواره‌های ملی شرکت داشته و در کادر اجرایی این برنامه‌ها در خدمت دانشجویان عزیز بوده‌ام و امیدوارم بیش از پیش افتخار خدمت به دانشجویان عزیز را داشته باشم. من توسط یکی از دوستانم با سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آشنا شدم و وقتی مطالعه کردم متوجه شدم در این مجموعه میدان برای دوستداران فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و فوق‌برنامه باز است. وقتی در جو صمیمی نمایندگی سازمان در اراک قرار گرفتم و همکاری این مجموعه را در برگزاری برخی برنامه‌ها شاهد بودم، به همکاری با سازمان علاقه‌مند شدم و دو سالی هست که خدمت دوستان در این سازمان در زمینۀ گردشگری مشغول خدمت هستم. 

دوست دارید تا در چه نوع از فعالیت‌های سازمان همکاری کنید و اساساً اگر برنامه پیشنهادی برای اجرا در سطح شعبه یا در سطح کشوری داشتید، چه حوزه‌ها و مواردی مدنظر شما بود؟
به فعالیت‌های حضوری و اجرایی سازمان علاقه بیشتری دارم. بیشتر علاقه به این دارم که بتونم سفر‌های دانشجویی برگزار کنم تا علاوه بر تفریح و استراحت دانشجویان، بتوانیم کلاس‌های آموزشی در طبیعت را در استان پایه‌ریزی کنیم و علاوه بر آموزش و تفریح تلاش کنیم به جمعیت جوان ایران مکان‌های طبیعت‌گردی و تاریخی را معرفی کنیم. درضمن، بسیار دوست دارم سازمان بتواند وارد صفحۀ جدیدی از فعالیت‌های خود شود و دست به کار پروژه‌های اجرایی شغلی بشود که در این زمان، دانشجو علاوه بر تحصیل و فعالیت‌های فرهنگی، داشتن شغل را لمس کند و حرفۀ آینده خود را از زمان دانشجویی پایه‌ریزی بکند تا در زمانی که وارد جامعه کار می‌شود، این تجربیات دانشجویی به دردش بخورد. 

آیا علاقه دارید تا در ایام و سال‌های آتی نیز در سازمان دانشجویان ایران فعالیت داشته باشید؟
بله قطعاً تا جایی که بتوانم در سازمان کنار بقیه دانشجویان عزیز فعالیت داشته باشم در سازمان می‌مانم و به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ سازمان دانشجویان فعالیت خواهم کرد.

اگر بخواهید آسیب‌شناسی نسبت به اقدامات ستاد سازمان دانشجویان در تهران یا فعالیت‌های شعبه استان مرکزی داشته باشید، چه مواردی را ذکر می‌کنید؟
دانشجویان فعال شعبه در تلاش هستند تا سازمان دانشجویان را به تمامی دانشگاه‌های استان معرفی کنند، اما این به تنهایی کافی نیست و نیازمند تبلیغات و حمایت‌های بیشتر سازمان از برنامه‌هایی است که بر پایه شناخت و معرفی و عضوگیری در دانشگاه‌های سراسر استان برگزار می‌شود. متأاسفانه در اجرا و پیشنهاد برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌ها دانشجویان با موانعی ازجمله کمبود بودجه، عدم موافق واحد‌های فرهنگی و عدم همکاری برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها با دانشجویان روبه‌رو هستند و این مشکلات پیشِ رو باعث سردی دانشجویان و سرکوب پیشنهادها و ازبین‌رفتن شور و اشتیاق دانشجویان می‌شود. 

چه راهنمایی برای دانشجویان و به‌ویژه دانشجویان تازه‌وارد به دانشگاه‌ها برای فعالیت‌ در سازمان دانشجویان دارید و از سوی دیگر، چه پیشنهاد و راهنمایی برای شعب سازمان دانشجویان در سطح کشور برای جذب دانشجویان علاقه‌مند و خلاق در این شعب دارید؟ 
برای همراهان جدید سازمان آرزوی موفقیت و کامیابی دارم و به‌عنوان عضو کوچکی از سازمان پیشنهاد می‌کنم با دستورالعمل‌های اجرایی سازمان آشنا باشند و حتماً ابتدا قبل از شروع فعالیت چهارچوب‌ها و شرایط را مطالعه کنند تا در اجرای برنامه‌ها به مشکل برنخورده و شور و اشتیاق آن‌ها برای برنامه‌ها از بین نرود و برای جذب دانشجویان پیشنهاد می‌کنم تا سطح فعالیت‌ها سازمان به‌صورت تبلیغات در معرض نمایش گذاشته شود تا دانشجویان با اطلاع و بررسی متوجه فضا و جو سالم و پرشور مجموعه شوند و بدانند که با ورود به سازمان دانشجویان می‌توانند از نیروی جوانی و شور و اشتیاق خود به‌صورت هدفمند استفاده کنند و این در آینده خودشان و دانشجویان دیگر بسیار تأثیرگزار است. 
نباید فراموش کرد که سازمان دانشجویان بازوی اجرایی و مشورتی هر دانشگاه است و در بسیاری از موضوعات با راه‌حل بسیار خوب در کنار دانشگاه‌ها قرار گرفته است. امیدوارم فضای معرفی سازمان دانشجویان به تمامی مدیران و مسئولین دانشگاه‌ها و سپس، دانشجویان علاقه‌مند به‌درستی و سرعت انجام شود تا دوستان عزیز از حضور در این فضا بی‌بهره نمانند. 

نکته‌ای اگر جا ماند و دوست داشتید که ذکر می‌کردید، چه مواردی بود؟
بنده از طرف سازمان دانشجویان استان مرکزی از ریاست محترم سازمان دانشجویان کشور دعوت می‌کنم تا به سازمان دانشجویان استان مرکزی سری بزنند و برای دانشجویان فعال سازمان دلگرمی باشند. امیدوارم دانشجویان عزیز و به‌خصوص فعالان سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی را در قله موفقیت ببینم. با تقدیم احترام خدمت تمامی فعالان سازمان دانشجویان کشور 

کلید واژه ها: بیست و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان ایران سازمان دانشجویان ایران استان مرکزی شعبه استان مرکزی جهاددانشگاهی


نظر شما :