گفتگو با نسرین کرم‌زاده، عضو فعال سازمان دانشجویان ایران در شعبه استان زنجان

سازمان دانشجویان ایران فرصتی طلایی برای دانشجویانی که پویایی را انتخاب کرده‌اند

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۳ کد : ۲۹۷۰ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
به مناسبت بیست‌‌و‌‌چهارمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان ایران، مجموعه‌گفتگوهایی با اعضای دانشجویی نمونه و مدیران اجرایی سازمان دانشجویان ترتیب داده‌‍‌ایم که به این مناسبت، گفتگوی ما با خانم نسرین کرم‌زاده،عضو فعال سازمان دانشجویان ایران در شعبه استان زنجان در ادامه می‌آید.
سازمان دانشجویان ایران فرصتی طلایی برای دانشجویانی که پویایی را انتخاب کرده‌اند

ضمن معرفی اجمالی خود بیان کنید که از چه طریق با جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان ایران آشنا شده و برای فعالیت در این مجموعه ترغیب شدید؟
نسرین کرم‌زاده هستم. دبیر کانون سخنوران جهاددانشگاهی دانشگاه زنجان. نگارش دریچۀ روشنی بود که از کودکی‌ام اتفاق افتاد و بخشی از التذاذ محض هنری را برای روح تشنه‌ام رقم زد. از زمین و زمان، پراکنده می‌نوشتم تا اینکه ترم دوم دانشگاه روزی به‌طور اتفاقی از کنار سالن شریعتی دانشکده انسانی عبور می‌کردم که با محافل ادبی دانشجویی آشنا شدم و همان گذر اتفاقی ریسمان نوری شد تا به ادبیات غنی وطنمان برسم و این نقطۀ آغاز فعالیت بنده را در سازمان دانشجویان ایران با دبیری کانون شعر شکل داد. زنجان شهر شور و شعر و غزل است بدین سبب کانون نوپایم با محیط خارج از دانشگاه با کسانی که سال‌ها رنج نوشتن کشیدند و حرفی برای گفتن داشتند، پیوند خورد. 
دومین فعالیت جدی‌ام به کانون مطالعه و کتابخوانی برمی‌گردد. از خوبِ حادثه، دوره دبیری این کانون با اجرای برنامه معرفی کتاب صداوسیما زنجان که هم‌زمان از شبکه اشراق و شبکه شما پخش می‌شد، قرین شد؛ لذا کانون مطالعه و کتابخوانی با تأثیر حداکثری، مخاطبان خود را شناخت. با گذر زمان و کسب تجربه‌های گوناگون پی بردم که سازمان دانشجویان ایران یک فرصت است. فرصتی طلایی برای کسانی که پویایی را انتخاب کردند. با به‌سرانجام‌رساندن این کانون، حالا برای کانون سخنوران قدم برمی‌دارم. دستاورد قریب به هفت‌ساله‌ام در دنیای اجرا این جسارت را به من داد تا برای شکوفایی کانون سخنوران، باز با جان و دل تلاش کنم. 
 
دوست دارید تا در چه نوع از فعالیت‌های سازمان همکاری کنید و اساساً اگر برنامه پیشنهادی برای اجرا در سطح شعبه یا در سطح کشوری داشتید، چه حوزه‌ها و مواردی مدنظر شما بود؟
بنده به فعالیت در زمینه‌های فرهنگی - هنری علاقه‌مندم. در این حوزه رویدادها و برنامه‌های متنوعی برگزار شده است پس بدیهی است که ایدۀ تازه و جذاب می‌تواند تأثیر خوبی داشته باشد و همچنین، این نوع فعالیت‌ها در وهلۀ اول باید پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد. بهتر است که از درب گفت‌وشنود‌های دوستانه وارد دنیای دانشجویان شویم تا خلأ‌های فرهنگی را شناسایی کنیم و متناسب با این نیازها، رفتار کنیم. به نظر بنده، برگزاری گسترده ورکشاپ‌های فن بیان با حضور اساتید برجسته و کاربلد به شکلی نو، از این جهت که برای اکثر رشته‌های تحصیلی واحدی با عصاره سخنوری تعریف نشده است و هم اینکه دانشجو نیاز دارد شیوا صحبت کند تا در محیط علمی تعامل بیشتری داشته باشد، الزامی است. 

آیا علاقه دارید تا در ایام و سال‌های اتی نیز در سازمان دانشجویان ایران فعالیت داشته باشید؟ 
حتماً. اگر سازمان دانشجویان را از دانشگاه فاکتور بگیریم، بستری برای رشد ایده‌های فرهنگی و هنری تعریف نشده است. تا وقتی که تسهیلگری و حمایت این سازمان پشتوانه خلاقیت‌های دانشجویان باشد، طبیعتاً همکاری ادامه خواهد داشت. 

اگر بخواهید آسیب شناسی نسبت به اقدامات ستاد سازمان دانشجویان در تهران یا فعالیت‌های شعبه استان زنجان داشته باشید، چه مواردی است؟
نکتۀ خاصی وجود ندارد. اما به نظرم این سازمان باید بیشتر از قبل شناخته شود بهتر است جامعۀ آماری دانشجویان مستعد و تلاشگر را در حلقه‌های تخصصی بیشتر کنید و نیت خیرخواهانۀ سازمان دانشجویان ایران را به گوش صاحبان ایده برسانید. 

چه راهنمایی برای دانشجویان و به ویژه دانشجویان تازه وارد به دانشگاه‌ها برای فعالیت در سازمان دانشجویان دارید و از سوی دیگر، چه پیشنهاد و راهنمایی برای شعب سازمان دانشجویان در سطح کشور برای جذب دانشجویان علاقه‌مند و خلاق در این شعب دارید؟
در امر جذب بهتر است پل ارتباطی شعب سازمان دانشجویان و متقاضیان گسترده‌تر و موج تبلیغات فراخوان رویدادها و سمینارها و... تقویت شود. همچنین، به دانشجویان تازه‌وارد محترم پیشنهاد می‌کنم در کنار تلاش در امر تحصیل، بدون واهمۀ ازدست‌دادن زمان، با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت زمان فعالیت‌های جانبی خود را پرقدرت آغاز کنند چراکه بزرگ‌ترین کارها با کوچک‌ترین گام‌ها آغاز می‌شود و سخت‌ترین گام اولین گام است. 

نکته ای اگر جا ماند و دوست داشتید که ذکر می‌کردید، چه مواردی بود؟
از دل زیست جهادی، شخصیت متعهد و قدردان متولد می‌شود، دقیقاً نیروی انسانی که جامعۀ امروز به آن نیاز دارد. امیدوارم این تشکل انقلابی در حد توان همواره حامی ایده‌پردازان باشد.


 

کلید واژه ها: بیست و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان ایران سازمان دانشجویان ایران شعبه استان زنجان جهاددانشگاهی


نظر شما :

افسون راد ۲۵ آذر ۱۴۰۱ | ۰۲:۳۸
عالیییییی
مریم محرمی ۲۵ آذر ۱۴۰۱ | ۰۲:۳۹
آفرین به این نگاه تخصصی
زهرا طاهری ۰۳ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۵
چه مصاحبه ای...کیف کردم خدایی
آرمین کرمی ۰۳ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۱۱
خانم کرم زاده یکی از پیشگامان ایده های نو هستند که قطعا تاثیر بالقوه ی این نگرش تخصصی رو بروز خواهند داد...آفرین بر زنان قدرتمند سرزمینم