گفتگو با صادق یوسفی یگانه، مدیر اجرایی فعال سازمان دانشجویان ایران در شعبه هرمزگان

تنوع‌بخشی به برنامه‌ها می‌تواند از اولویت‌های اصلی سازمان دانشجویان چه در مرکز و چه در شعب باشد

۲۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۹ کد : ۲۹۷۷ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
به مناسبت بیست‌‌و‌‌چهارمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان ایران، مجموعه‌گفتگوهایی با اعضای دانشجویی نمونه و مدیران اجرایی سازمان دانشجویان ترتیب داده‌‍‌ایم که به این مناسبت، گفتگوی ما با آقای صادق یوسفی یگانه، مدیر اجرایی فعال سازمان دانشجویان ایران در شعبه هرمزگان در ادامه می‌آید.
تنوع‌بخشی به برنامه‌ها می‌تواند از اولویت‌های اصلی سازمان دانشجویان چه در مرکز و چه در شعب باشد

ضمن معرفی اجمالی خود و شعبه‌ای که فعالیت می‌کنید، مهم‌ترین دستاوردهای شاخص سازمان دانشجویان هرمزگان را در پاسخ به نیازهای ملی و استان در چه می‌دانید؟
صادق یوسفی یگانه هستم، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه هرمزگان، از سال 1385 و دوران دانشجویی با جهاددانشگاهی هرمزگان آشنا شدم و در فعالیت‌های فرهنگی واحد مشارکت داشتم. در اواخر سال 1399 که مسئولیت سازمان دانشجویان را بر عهده گرفتم، با کسب رتبه سوم نهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان کشور توسط تیم فرهنگ متشکل از دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی بندرعباس و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همراه بود که برای اولین‌بار در تاریخ مناظرات به وقوع پیوست و دستاورد ویژه ای برای دانشجویان استان محسوب می‌شد.

در سال جاری، چه برنامه‌هایی را در دست اجرا دارید؟
از ابتدای سال جاری تاکنون برنامه‌های مختلفی را تعریف و اجرا کرده‌ایم که ازجمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مسابقه قرآنی آیه‌های نور ویژه ماه مبارک رمضان، برنامه ختم جمعی قرآن کریم، برگزاری مسابقه کتابخوانی حجاب حریم پاکی‌ها، آیین رونمایی و نقد و بررسی کتاب، جلسات نقد و تحلیل فیلم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با موضوعات اجتماعی و جوانان، برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی، بازدید علمی دانشجویی، برگزاری برنامه گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و محفل خاطره‌گویی و غبارروبی گلزار شهدا اشاره کرد.
همچنین برگزاری اولین دوره مسابقات بازی دومینو در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مهرماه سال جاری که برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود و مسابقات مناظرات دانشجویی همچنین برگزاری طرح‌های مصوب هماهنگ از جمله برنامه‌های پیش روست.

میزان تعامل واحد سازمانی شما در همکاری با دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های استانی چگونه است و چه برنامه‌ای برای تقویت این ارتباط دارید؟
با توجه به شرایط کرونایی موجود در طول قریب به سه ساله گذشته سعی در ارتباط‌گیری با دانشجویان سراسر استان همواره موردپیگیری بوده است، امیدوارم با حضوری‌شدن دانشگاه‌ها تعاملات با دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی روند رو به رشدی نسبت به گذشته بگیرد.
لازم می‌دانم به تعامل مثبت، سازنده و فعال این سازمان با اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان در خصوص برگزاری اولین دوره مسابقات بازی دومینو که هفته آینده برگزار می‌شود اشاره و از همکاری بزرگواران در این خصوص تشکر کنم.

اگر بخواهید آسیب‌شناسی نسبت به اقدامات ستاد سازمان دانشجویان در تهران یا فعالیت‌های خود شعبه هرمزگان داشته باشید، چه مواردی را ذکر می‌کنید؟
تنوع‌بخشی به برنامه‌ها می‌تواند از اولویت‌های اصلی سازمان دانشجویان چه در مرکز و چه در شعبه باشد. باید بتوان با نسل جدید به زبان خودشان صحبت و براساس علاقه‌مندی‌های آنها نسبت به برگزاری برنامه‌ها اقدام کرد. این عاملی کلیدی در جذب دانشجویان که مخاطبان اصلی و صاحبان اصلی سازمان دانشجویان هستند، می‌باشد.

اهم برنامه‌های آیندۀ سازمان دانشجویان هرمزگان را تشریح کنید؟
همان‌طور که اشاره شد، برگزاری اولین دوره مسابقات بازی دومینو و یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران (مرحله استانی) به همراه اجرای برنامه‌های مصوب هماهنگ از اهم برنامه‌های شعبه هرمزگان است.
در پایان پیشنهاد می‌کنم مسابقات بازی دومینو همانند مناظرات دانشجویی به یک طرح سراسری و ملی تبدیل شود، چراکه از این طریق به جذب دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت در سازمان دانشجویان سراسر کشور کمک خواهد شد.

کلید واژه ها: بیست و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان ایران سازمان دانشجویان ایران شعبه هرمزگان جهاددانشگاهی مصاحبه مدیران اجرایی شعب


نظر شما :