برگزاری ویژه برنامه طرح هماهنگ سبکبالان (تجلیل از شهدای دانشجو)

به همت مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان طرح هماهنگ سبکبالان (تجلیل از شهدای دانشجو)، دیدار و گفت و گو با خانواده دانشجوی شهید سید موسی سید آموزنده برگزار شد.
برگزاری ویژه برنامه طرح هماهنگ سبکبالان (تجلیل از شهدای دانشجو)

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان هدف از اجرای طرح سبکبالان پردختن به تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت برسرمایه اجتماعی با در نظرگرفتن نقش دانشجو و الگودهی و الگوگیری، فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان است. در این دیدار با مادر و خواهر این دانشجوی شهید گفت وگویی با محوریت شناخت زندگی شهید انجام شد که بخشی از آن به شرح ذیل است.

 دانشجوی شهید سید موسی سید آموزنده فرزند سید مصطفی در آبان ماه سال 1343 در روستای گوراب پس شهرستان فومن دیده به جهان گشود . دوران ابتدائی تحصیل را در کنار خانواده‌ کشاورز و زحمتکش‌ خود در دبستان گوراب پس و دوران متوسطه را در هنرستان صنعتی شهید خلیل حیدری فومن در خرداد ماه سال 63 با معدل بسیار خوب به پایان رساند و موفق به اخذ گواهینامه دیپلم در رشته مکانیک گردید. بعد از دیپلم بلافاصله در کنکور سراسری گزینش دانشجو پذیرفته شد و در آموزشکده فنی شهید صدوقی یزد در رشته صنایع اتومبیل تحصیل دانشگاهی را آغاز نمود, سه ترم را در این دانشکده با رتبه اولی گذراند و همزمان بدون اطلاع خانواده داوطلبانه همراه گردان دانشجویی تیپ الغدیر یزد به جبهه رفت. در ترم چهارم بود که چند روزی را به دیدار خانواده آمد و با دلجویی از مادر رضایت گرفت و نامه ای را که بعهدها مشخص شد وصیت نامه اش است به خواهر دانشجویش سپرد و سبکبال و بی قرار از دیدار معبود به سوی جبهه شتافت. رشادتها و حماسه آفرینی های این شهید و 22 نفر دانشجو تحت فرماندهی وی در جزیره مجنون بقدری بود که تحسین همگان بالاخص فرمانده وقت را برانگیخت. سرانجام در هفتم اردیبهشت ماه سال 1365 جزیره مجنون میعادگاه دیدارش با حق تعالی شد.

وی الگوی‌ برجسته‌ای‌ در خانواده‌ به‌ حساب‌ می‌آمد و در هر فرصتی‌ به‌ سایر برادران ‌و خواهرانش‌ در مورد مسائل‌ شرعی‌ و نحوه‌ رعایت‌ آنها صحبت‌ می‌کرد. با اینکه فرزند پنجم خانواده بود، رفتار و کردارش آنچنان بود که باعث می شد تا لطف و مهربانی های والدین بیشتر به سوی وی معطوف گردد . در محیط بیرون از خانه نیز همانگونه‌ که‌ شایسته‌ یک‌ انسان‌ مومن‌ بود مهربانی ها و طرز برخوردش و احترام گذاشتن به دیگران از هر قشری در جامعه به شیوه ای بود که همه را مجذوب خود می کرد. علاقه‌ زیادی‌ به‌ مطالعه‌ کتب‌ مذهبی‌ به یادگار مانده از پدربزرگش داشت.

در حاشیه یکی از کتابهای مورد علاقه اش چنین نوشته است : راضی هستم که مرا با زنجیر آهنین سخت ببندید و در میان کوه و دشت بر روی سنگ و خاک بکشانند ولی هرگز راضی نیستم که دلی از کردار من آزرده و خاطری پریشان گردد.

علاقمندان برای مشاهده کامل این گفت و گو می توانند به آدرس  https://roytab.ir/sabokbalan  مراجعه نمایند.

کلید واژه ها: سبکبالان شهدا شهید سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی


نظر شما :