جمال رحیمیان در آیین افتتاح نخستین دوره تورهای دانشجویی امید و مقاومت در قالب طرح «سرای امید، ایران»

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت خودساخته در مکتب فرهنگی-تربیتی اسلام و انقلاب است

دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور در آیین افتتاحیه نخستین دوره تورهای دانشجویی امید و مقاومت در قالب طرح هماهنگ " سرای امید، ایران" دانشجویان شرکت کننده در این مراسم را مورد خطاب قرار داد و گفت: برای زیارت مرقد کسی قدم برداشته‌اید که مظهر عطوفت و مهربانی در بین دوستان و اشداء علی الکفار هم در مقابل دشمنان بود.
شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت خودساخته در مکتب فرهنگی-تربیتی اسلام و انقلاب است

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور در مراسم افتتاحیه طرح «سرای امید؛ ایران» که توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی سازمان دانشجویان ایران باهمکاری جهاد دانشگاهی کرمان در تاریخ ۱۹ آبان در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، دانشجویان شرکت کننده در این مراسم را مورد خطاب قرار داد و گفت: برای زیارت مرقد کسی قدم برداشته‌اید که مظهر عطوفت و مهربانی در بین دوستان و اشداء علی الکفار هم در مقابل دشمنان بود.
رحیمیان ادامه داد: معتقدم اگر شهید سلیمانی در کسوت پاسداری هم نبودند، حتما الگو بودند و در هر رشته‌‌ی دیگری که می‌بودند قطعا الگویی برای ما بودند زیرا ایشان یک شخصیت خودساخته در مکتب فرهنگی - تربیتی اسلام و انقلاب است.
وی در ادامه افزود: این شخصیت خودساخته از روستاهای دورافتاده کرمان شکل گرفت و تا جایی رفت که رسانه‌های بین‌المللی از ایشان به عنوان ژنرال سلیمانی که تعیین‌کننده سرنوشت نبرد بزرگ در منطقه است، یاد می‌کنند و این باعث افتخار همه جهان اسلام، تشیع و ایران است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور شناختن شخصیت سردار سلیمانی را امری واجب دانست و در ادامه به دانشجویان توصیه کرد: در کارهای خود شهید سلیمانی را الگو قرار داده و اگر بناست راه ایشان را ادامه دهید، حتما وصیت‌نامه ایشان را مطالعه کنید.
رحیمیان با اشاره به تذکرهای مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین عنوان کرد: در وضعیت کنونی، جهاد تبیین وظیفه همه است و این امر محدود به دولت‌ها نیست و همه دانشجویان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها باید به فتوای جهاد تبیین بپردازند و باید کارهایی با رویکرد مکتب شهید سلیمانی را انجام داده تا در روز قیامت در مقابل ایشان سرافکنده نباشیم.
وی ادامه داد: انشالله مسیر پیش رو را باید با تامل و تفکر پیش خواهیم برد و بدون شک وعده خدا محقق خواهد شد و پیروزی با حزب الله است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور خطاب به دانشجویان گفت: در کنار مرقد مطهر سردار دل‌ها عهد ببندید، به جهاد تبیین که فریاد و خواسته مقام معظم رهبری است، عمل کنیم.
رحیمیان در پایان تصریح کرد: در این طرح قصد داریم  تا پایان سال، هر ماه  یک اردوی دانشجویی با هدف آشنایی دانشجویان با شخصیت‌ها و ارزش‌ها و معارف محور مقاومت و همچنین با میراث فرهنگی این استان به کرمان بیاوریم و درخواست داریم که نمایندگان کرمان در جهت تامین مالی این طرح به ما کمک کنند.

کلید واژه ها: گردشگری مقاومت استان کرمان جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران سردار سلیمانی


نظر شما :