در آیین افتتاحیه طرح «سرای امید، ایران» در استان کرمان مطرح شد:

کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است

هدف اصلی این طرح کمک به ترویج مکتب حاج قاسم و شناساندن مبانی فرهنگی مقاومت و انقلاب اسلامی به جامعه دانشجویی است.
کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر علی بیگ‌زاده معاون استاندار کرمان و حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان در مراسم افتتاحیه طرح «سرای امید؛ ایران» که توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی سازمان دانشجویان ایران باهمکاری جهاد دانشگاهی کرمان در تاریخ ۱۹ آبان در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد سخنرانی کردند.

 

هدف اصلی این طرح کمک به ترویج مکتب حاج قاسم و شناساندن مبانی فرهنگی مقاومت و انقلاب اسلامی به جامعه دانشجویی است
دکتر مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در آیین افتتاحیه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: پس از جلسات متعدد در کرمان و تهران این طرح با محوریت کرمان با موضوع "تبیین مقاومت و روشنگری شهدای مقاومت" تدوین شد و وجه تمایز این طرح با سایر طرح‌های که اجرایی شده، محتوای این طرح با طرح‌های مشابه است.
وی با بیان این که این طرح در قالب تورهای گردشگری و فرهنگی و کارگاه‌های روشنگری و تبیین مسائل مختلف است، افزود: از امروز تا پایان اسفندماه دانشجویان از سراسر کشور به استان کرمان سفر خواهند داشت و در اسفندماه سال جاری نیز اختتامیه این طرح در تهران برگزار می‌شود.
رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، بازدید و شناساندن جاذبه‌های گردشگری مقاومت استان کرمان، مبانی فرهنگی مقاومت و انقلاب اسلامی به جامعه دانشجویی، کمک به ترویج "مکتب حاج قاسم" در راستای معرفی شیوه زندگی، مسلک و بیان اندیشه‌های شهید سلیمانی در میان جامعه هدف، کمک به تبدیل زادگاه و مزار سردار دل‌ها به محور فرهنگی، ترویجی و تبلیغی و میعادگاه عاشقان دفاع و مقاومت و کمک به گردشگری استان کرمان در کنار سایر گونه‌های گردشگری همچون فرهنگی، طبیعی و سلامت، علاوه بر معرفی و بهره‌مندی از فضای معنوی را از جمله اهداف این طرح برشمرد.


سردار حاج قاسم سلیمانی اجازه ندادند قبور مطهر اهل بیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به اسارت پدیده شوم داعش در بیاید و بار دیگر تاریخ تکرار شود
دکتر علی بیگ‌زاده معاون استاندار کرمان یکی دیگر از مهمانان و سخنران‌های مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی، کرمان را "پایتخت مقاومت جهان اسلام" دانست و از جهاد دانشگاهی برای برگزاری این اجلاس معنوی در کرمان تشکر کرد.
بیگ‌زاده در ادامه بیان کرد: به عنوان رزمنده دوران دفاع مقدس توفیق داشتم، بخش کوتاهی از عمر خود را در خدمت سردار حاج قاسم سلیمانی باشم. تا امروز هیچ قلمی نتوانسته است فضائل اخلاقی حاج قاسم سلیمانی را به رشته تحریر در بیاورد.
بیگ‌زاده همچنین یادآور شد: سال ۶۱ خدمت سردار حاج قاسم سلیمانی رسیدیم، برخورد ایشان با ما که از کوچکترین‌های لشکر بودیم هویت بخش و شخصیت بخش بود. 
وی ادامه داد: ما اساتید دانشگاه و معلمان جامعه باید با جوانان و نوجوانان، متناسب با روحیات آن‌ها برخورد کنیم. زندگی حاج قاسم سلیمانی را باید به چهار قسمت قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، آغاز جنگ تحمیلی و بعد از جنگ و دوران دفاع از حرم تقسیم کنیم. 
وی با بیان این که دانشجویان باید در خصوص جنگ مطالعه بیشتری داشته باشند، افزود: جنگی که شهدای بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی، همت و باکری و...  اداره کردند، جنگی بود که تمام دنیا یک طرف قرار داشت و ایران اسلامی با دست خالی در طرف دیگر قرار داشت. 
بیگ‌زاده تصریح کرد: در تمام جنگ‌هایی که ایران با دنیا داشته، بخشی از کشور از دست رفته در حالی که بسیاری از کشورهای همسایه در گذشته جزئی از ایران بودند ولی حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا و رزمندگان یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادند و این عظمت کار شهدا در دوران جنگ است. 
وی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی و مدافعین حرم نگذاشتند که بار دیگر تاریخ تکرار شود، افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی اجازه ندادند قبور مطهر اهل بیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به اسارت پدیده شوم داعش در بیاید و بار دیگر تاریخ تکرار شود.


اگر امروز شهید سلیمانی این چنین عظمتی دارد به دلیل مبارزه ایشان با هوای نفس بوده است
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه شهر کرمان نیز، در آیین افتتاحیه طرح ملی «سرای امید، ایران» با گرامیداشت یاد شهدا و بیان اینکه کرمان پایتخت مقاومت است تصریح کرد: معرفت و شناخت، همت و اعتقاد دو رکن اصلی مقاومت هستند که اگر دست به دست هم دهند، مقاومت به معنای واقعی کلمه و در همه عرصه‌ها شکل می‌گیرد. 
وی ادامه داد، شخصیت انسان از دو راه نشان داده می‌شود که یکی زبان سخن و بیان اوست و دومین راه روحیه و رویه هر انسان است که روحیه و رویه شهید سلیمانی فوق‌العاده بود. 
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه با بیان خاطراتی از مقاطع مختلف زندگی سردار سلیمانی گفت: اگر امروز شهید سلیمانی این چنین عظمتی دارد به دلیل مبارزه ایشان با هوای نفس بوده است. ایشان در مکتب اهل بیت(ع) و امامین انقلاب اسلامی تربیت شده و بسیار متواضع بود. 
 

کلید واژه ها: گردشگری گردشگری مقاومت سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :