تکریم از خانواده شهیدمدافع امنیت سید حمیدرضا هاشمی

جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و رضا فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، در ادامه برگزاری طرح «سرای امید، ایران» به همراه تعدادی از اعضای جهاددانشگاهی با خانواده سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی، معاون اطلاعات امنیت سپاه استان سیستان و بلوچستان، دیدار و از این خانواده تقدیر کردند.
تکریم از خانواده شهیدمدافع امنیت سید حمیدرضا هاشمی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و رضا فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، شامگاه جمعه، ۲۰ آبان‌ به همراه تعدادی از اعضای جهاددانشگاهی با خانواده سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی، معاون اطلاعات امنیت سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، دیدار و از این خانواده تقدیر کردند. 


رحیمیان در این دیدار تصریح کرد:  امیدواریم بتوانیم کاری انجام دهیم تا در مقابل شهدا سرافکنده نباشیم. بازدید و تجلیل از خانواده شهدا را وظیفه خود می‌دانیم. شهدا هستی خود را برای امنیت ملت و حفظ کشور فدا کردند تا ثمره انقلاب باقی بماند و جان خود را در این مسیر تقدیم کردند.
وی بیان کرد: در شرایطی که دشمن در یک جنگ تمام عیار همه امکانات خود را بسیج کرده، جوانمردانی همچون شهید هاشمی و دیگر شهدا در کردستان، سیستان‌وبلوچستان، تهران و... از انقلاب و ارزش‌ها دفاع می‌کنند. خانواده شهدا چشم و چراغ مردم و باعث افتخار هستند.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: شهدا مسیر خود را انتخاب کرده و به هدف نهایی رسیدند. اگر شهدایی همچون شهید هاشمی و دیگر شهدا در میدان نبودند، دشمنان به هیچ حدی اکتفا نمی‌کردند و به جنایات خود ادامه می‌دادند. ما به نمایندگی از جامعه دانشجویی و دانشگاهی تلاش می‌کنیم تا برای ادامه مسیر شهدا در دانشگاه‌های کشور ثابت قدم باشیم و از اهدافی که شهدا داشتند پاسداری کنیم.
در این دیدار پدر شهید هاشمی به بیان خاطراتی از شهید پرداخت و گفت: حمیدرضا در مقطع کارشناسی‌ارشد شاگرد اول بود و خانواده او را تشویق می‌کرد تا در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهد اما او گفت بالاتر از دکتری را می‌گیرد و به آرزوی خود رسید و شهید شد.
وی با بیان اینکه شهید هاشمی عاشق شهادت بود و اگرچه عاطفه پدری را نمی‌توان نادیده گرفت اما از اینکه او به آرزوی خود رسیده خوشحالیم، گفت: مادر خانواده نقش بسیار مهمی در پرورش شخصیت شهید داشت.
پدر شهید هاشمی با اشاره به نحوه شهادت شهید هاشمی، گفت: دشمنان نتوانستند با او روبه‌رو مبارزه کنند، شهید در وسط میدان برای نجات جان مردم تلاش می‌کرد و دشمنان از پشت سر به شهید شلیک کردند.


گفتنی است، شهید هاشمی، چند سال قبل در حالی که یک افسر جوان بود به مسئولیت مهم معاونت اطلاعات استان سیستان و بلوچستان رسید و در دوران فرماندهی، تحرک ویژه‌ای را در موضوع عملیات‌های موفق علیه گروه‌های تروریستی در منطقه را پایه‌گذاری و با خلاقیت‌ در شناسایی، نفوذ و ضربه به گروهک‌های تروریستی به یکی از فرماندهان موفق اطلاعاتی سپاه تبدیل شد؛ به طوری که تروریست‌ها، که از اقدامات این فرمانده برجسته اطلاعاتی ضربات مهلکی دریافت کرده بودند، برای متوقف کردن این شهید دست به هر اقدام کوری‌ زده بودند.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی شهید حمیدرضا هاشمی گردشگری گردشگری مقاومت


نظر شما :