گزارش برگزاری یازده دوره «آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» منتشرشد

۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۱ کد : ۳۰۱۷ اخبار سازمان اسلایدر
برای اولین بار گزارش جامع برگزاری یازده دوره «آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» توسط سازمان دانشجویان ایران منتشر .شد
گزارش برگزاری یازده دوره «آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» منتشرشد

به‌گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، گزارش جامع برگزاری یازده دوره «آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» توسط سازمان دانشجویان ایران منتشر شد. در این گزارش که توسط سازمان دانشجویان ایران تهیه شده است به مستندسازی یازده دوره برگزاری «آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» به شکل جامع و مفصل و به تفکیک هر دوره پرداخته شده است. 
آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران تا کنون 11 دوره (از سال ۱۳۸۳ تا سال 1401) برگزار شده است. تعداد کل برگزیدگان 465 مورد بوده است که شامل 74 گروه دانشجویی و 361 دانشجو (284 آقا، 77 خانم) و 30 برگزیده غیر دانشجو (24 آقا، 5 خانم و 1 گروه) می باشند. همچنین 252 فرد و گروه برگزیده از دانشگاه های دولتی و تعداد 114 فرد و گروه برگزیده از دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌اند، همچنین 69 برگزیده نیز بدلیل نقص اطلاعاتی ادوار اول تا پنجم اطلاعات مشخصی از نوع دانشگاه آ نها در دسترس نیست.


در یازده دوره گذشته؛ 91 فرد و گروه برگزیده از رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی و 323 فرد و گروه برگزیده نیز از رشته های غیرپزشکی بوده‌اند، همچنین 21 برگزیده نیز بدلیل نقص اطلاعاتی ادوار اول تا پنجم اطلاعات مشخصی از نوع رشته ی آنها در دسترس نیست.
از این بین 95 فرد و گروه برگزیده از دانشگاه‌های استان تهران، 270 فرد و گروه برگزیده از شهرستان‌ها و 67 برگزیده نیز بدلیل نقص اطلاعاتی ادوار اول تا پنجم، محل تحصیل شان نامشخص می باشد. همچنین در ادوار مختلف برگزاری این آیین، به تدریج ایفای نقش بخش مردمی، پررنگ تر شده و از برگزیدگان غیردانشجو شامل پزشک فداکار، معلم فداکار، خبرنگار فداکار، دانش آموز فداکار، ساربان فداکار، قاضی فداکار، جانباز فداکار و ..... نیز تقدیر به عمل آمده است.
اولین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران در سال ۸۳ و به منظور تقدیر از دانشجویانی که در امدادرسانی های فاجعه ی زلزله بم حضور داشتند، برگزار شد؛ آیین دوم تا پنجم نیز هرساله به ترتیب تا سال ۸۷ برگزار شدند. با وقفه ای 8 ساله، دبیرخانه آیین مجددا در سال ۹۵ در سازمان جهاددانشگاهی تهران فعالیت خود را از سر گرفت و ششمین تا دهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با حمایت سازمان‌های همکار به ترتیب از سال ۹۵ تا سال ۹۹ و یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران نیز در 25 اردیبهشت ماه سال 1401 برگزار شد.

در بخشی از مقدمه این گزارش آمده است:
«آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» برآن است تا با لطف و عنایت پروردگار، چراغ‌هایی را در دانشگاه و جامعه برافروزد که مسیر فداکاری، ایثار و اعتلای فرهنگ جامعه را نمایان‌تر سازد. تندیس ملی فداکاری، بر آن است دانشجویانی را که با جان و مال و اندیشه‌ی خویش به جنگ خطر رفته‌اند تا زندگی را برای هم‌نوعان خویش، زیبا بسازند، بشناسد، بشناساند و بر سبیل قدردانی و خدمت، از فداکاری‌شان نشانی بسازد که راه رستگاری به دیگران می‎نمایاند. 

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: تندیس فداکاری دانشجو جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :