آغاز به کار یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان مرکزی

یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی در اراک آغاز به کار کرد.
آغاز به کار یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی در اراک آغاز به کار کرد.

سیدمحمد الحسینی عضو هیات داوران این مسابقات، در آیین افتتاحیه که با حضور تیم های شرکت کننده و اعضای هیات داوران، به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی در اراک برگزار شد، با تاکید بر لزوم حفاظت از مرجعیت علمی دانشگاه ها به همت دانشجویان و اساتید، اظهار کرد: با از دست رفتن مرجعیت علمی، اصالت دانشگاه و مدرسه از دست می رود و نباید اجازه داد که چنین اتفاقی بیفتد، چرا که در این صورت مرجعیت به دست انسان هایی مبتذل می افتد.

وی افزود: انسان یک موجود کنشگر، خلاق و آفریننده و صاحب اراده و دارای مسئولیت است و هر جا این نعمت ها از او گرفته شد مشکل ایجاد شد، یا داعش ایجاد شد یا انسان هایی که هیچ محدودیتی در فسق و فجور ندارند. از طرفی هر جا این نعمات را از انسان ها گرفتیم و سعی کردیم نتایج را شعارگونه اقامه کنیم، نتیجه نگرفته ایم زیرا خود انسان ها در تولید نتیجه نقش نداشته اند.

الحسینی در ادامه به شرکت کنندگان در این مسابقات توصیه کرد که از نظم منطقی گزاره ها و ارتباط با نیروهایی که پشتیبان گروه ها هستند و از استنادات بدیهی غافل نشده و به اخبار، سایت های خبری و مصادیق، کمتر استناد کنند و بیشتر به پایه های معرفت شناختی بحث بپردازند، از توهین و تحقیر و دوگانه گویی نسبت به تیم های مقابل پرهیز کرده و زمان را در نظر داشته باشند.

بر اساس این گزارش، علیرضا دارابی مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در حاشیه این مراسم گفت: 24 تیم در یازدهمین دوره از این مسابقات شرکت کردند که در روزهای آینده با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی افزود: پس از برگزاری مسابقات بین تیم ها، یک تیم از میان 24 تیم گفته شده به مرحله منطقه ای که سال آینده برگزار خواهد  شد، راه پیدا می کند. دارابی از اعلام آمادگی طلاب حوزه های علمیه برای حضور در این مسابقات خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار تیم هایی از حوزه علمیه خواهران در این مسابقات حضور پیدا کرده اند.

گفتنی است یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران همت مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان ایران و همکاری شعب سازمان دانشجویان ایران و معاونت‌های فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

 

کلید واژه ها: مناظره استان مرکزی سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی مناظره دانشجویی


نظر شما :