پایان مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان مرکزی

مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان مرکزی به کار خود پایان داد.
پایان مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، دکتر علی‌اصغر غفاری‌زاده رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در آیین اختتامیه مرحله استانی این دوره از مسابقات که عصر روز گذشته، یکشنبه ۱۱ دی‌ماه به همت شعبه سازمان دانشجویان ایران در استان مرکزی در اراک برگزار شد، با بیان اینکه استان مرکزی همواره در برگزاری این مسابقات پیشرو بوده است، بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به اقدامات دانشجویان و جوانان و نیازها و توانمندی‌های این قشر تأکید کرد.
وی افزود: جوانان باید در اولویت باشند و باید سعه صدر و انتقادپذیری را به آنان بیاموزیم، چراکه گفت‌وگو و کسب مهارت گفت‌وگو که در این مسابقات به عنوان یک محور اصلی مدنظر قرار گرفته است، برای رشد جامعه که جوانان بخش بسیار مهم آن را تشکیل می‌دهند، بسیار حائز اهمیت است.


همچنین، غفاری‌زاده اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی روحیه تحرک و خلاقیت را در جامعه دانشگاهی تقویت می‌کند، براین‌اساس، انتظار می‌رود که تمام دانشگاه‌های استان با اعزام تیم‌های متعدد دانشجویی بر رونق این مسابقات بیفزایند و در راستای گفتمان‌سازی در چنین فضاهایی نقش‌آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه امسال ۲۴ تیم در مسابقات مناظره شرکت کردند، افزود: امید است مسئولان سیاسی و اجتماعی استان نگاه ویژه‌تری به این‌گونه رویدادها داشته باشند، چراکه چاره‌اندیشی برای بسیاری از مشکلات از مسیر گفتمان مؤثر می‌گذرد.

بر اساس این گزارش، سید محمد الحسینی عضو هیئت داوران این مسابقات نیز اظهار کرد: آنچه از نظر هستی‌شناسانه به انسان اعتقاد داریم، این است که انسان یک موجود خلاق، کنشگر و آفریننده است . انسان در بستر حوادث و در سایه کمک به دیگران می‌تواند خلق معنا کند و توسط مسئولانی که همراه مردم هستند، برای خلق معنا تسهیلگری صورت می‌گیرد.
وی افزود: متأسفانه با فقدان اهتمام ویژه در این خصوص در دانشگاه‌ها و نظام آموزشی روبه‌رو هستیم و نتوانسته‌ایم این مهم را محقق کنیم.
الحسینی حضور دانشجویان در این مسابقات را بارقه امیدی برای باور به این مسئله دانست که در نظام آموزشی ما هنوز تعلیم و تربیت زنده است و آتش‌به‌اختیاربودن دانشجویان و ایجاد فضای گفت‌وگو و کنشگری و خلق معنا هنوز زنده است و می‌تواند برای ادامه راه به برگزارکنندگان مسابقات کمک کند.
وی در ادامه با بیان اینکه ۲۴ تیم در این دوره از مسابقات شرکت کردند که دو تیم به مرحله پایانی رسیدند افزود: در طول مسابقات، هیئت داوران تلاش کردند که حتما در اعلام آرا به اجماع برسند و اگر قضاوت اشتباهی وجود دارد در سایه قضاوت اعضای هیئت داوران اصلاح شود.
الحسینی گفت: در مواردی که امتیازات نزدیک به یکدیگر بود نیز سعی شد چرایی این اتفاق برای تیم‌های برنده و بازنده تبیین شود.
در این آیین، رقابت نهایی برگزار شد که تیم‌ ژرفا از دانشگاه فرهنگیان زینب کبری(س) اراک اول، تیم شهید آرمان علی‌وردی از دانشگاه آزاد اراک دوم و تیم لنفوم هوچکین از دانشگاه علوم پزشکی اراک سوم شدند و از برگزیدگان مسابقات، اعضای تیم اجرایی و هیئت داوران تقدیر شد.
 

گفتنی است یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران همت مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان ایران و همکاری شعب سازمان دانشجویان ایران و معاونت‌های فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

  

  

 

 

 

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی مناظره دانشجویی مناظره شعبه استان مرکزی


نظر شما :