دیدار سرپرست سازمان دانشجویان ایران با رئیس و معاون پژوهشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

دیدار سرپرست سازمان دانشجویان ایران با رئیس و معاون پژوهشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، روز سه شنبه 18دی ماه دکتر رضا فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان با حجت‌الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران دیدار کرد. این نشست با هدف هم‌افزایی و مشارکت این دو  نهاد جهت شناخت و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر حوزه فرهنگ، علم، فلسفه و حکمت انجام گرفت. 

فریدزاده در این دیدار ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص چهارمین دوره طرح نکوداشت مفاخر ایران اسلامی بیان کرد: این طرح در چهارمین دوره خود به بزرگداشت حکیم ابونصرفارابی؛ فیلسوف فرهنگ می‌پردازد و از آذرماه امسال در واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور آغاز به کار کرده است. همچنین جشنواره علمی-فرهنگی این طرح نیز بصورت ملی برگزار خواهدشد. 
وی افزود: مشارکت مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در برگزاری این طرح می‌تواند به شناخت گسترده‌تر مشاهیر فلسفه و حکمت ایرانی بیانجامد و شناخت دقیق‌تری از حکیم ابونصر فارابی به نسل دانشجو و جوان جامعه ارائه دهد. 
دکتر دیرباز نیز ضمن تشکر از سازمان دانشجویان جهت معرفی و شناسایی مشاهیر و مفاخر علمی، فرهنگی و فلسفی بیان کرد: مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ظرفیت‌های علمی و سابقه پژوهشی خود را در جهت برگزاری هرچه شایسته تر این طرح به کار خواهدگرفت. 
همچنین به منظور اجرایی کردن توافقات صورت گرفته بلافاصله در جلسه جداگانه‌ای با حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل علی‌خانی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی در خصوص نحوه اجرایی کردن مشارکت‌ها و همکاری‌های پیش‌بینی شده گفتگو صورت گرفت و مقرر شد از ظرفیت اساتید پژوهشکده در جهت غنای هرچه بیشتر چهارمین دوره طرح ملی بزرگداشت مفاخر ایران اسلامی استفاده شود.

کلید واژه ها: مفاخر ایران اسلامی فارابی سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران


نظر شما :