دبیر دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران خبر داد؛

معرفی و تقدیر از ۵۰۰ دانشجو و گروه دانشجویی فداکار طی یازده دوره برگزاری تندیس فداکاری

۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۵ کد : ۳۰۵۸ اخبار سازمان اسلایدر
دبیر دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، از معرفی و تقدیر از حدود ۵۰۰ دانشجو و گروه دانشجویی فداکار طی یازده دوره برگزاری تندیس فداکاری خبر داد.
معرفی و تقدیر از ۵۰۰ دانشجو و گروه دانشجویی فداکار طی یازده دوره برگزاری تندیس فداکاری

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، نخستین جلسه کارشناسی و انتخاب دوازدهمین دوره اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط از قبیل سازمان انتقال خون، سازمان بهزیستی، سازمان حفاظت محیط زیست، کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در محل سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد.

دکتر جمال رحیمیان، دبیر دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران در این جلسه با تأکید بر ضرورت همکاری و مشارکت همه سازمان‌های مربوطه طبق روال در ادوار گذشته گفت: در این جلسات با دیدگاه دوستان به‌ویژه در خصوص سهمیه‌بندی مالی برای برگزاری مراسم در موعد مقرر آشنا می‌شویم.

وی کار بعدی را تشکیل شورای کارشناسی و انتخاب دانشجوی فداکار دانست و گفت: در این شورا با بررسی پرونده و سوابق فعالیت‌های آن‌ها سعی می‌شود با دقت از میان دانشجویان، جوانان شایسته و دارای استحقاق تقدیر شناسایی و معرفی شوند.

دبیر دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با این توضیح که هر سازمان و ارگانی طبق روال گذشته و براساس سهمیه تعیین‌شده، دانشجو یا گروه دانشجویی فداکار معرفی می‌کنند، افزود: فراخوان از سوم دی‌ماه منتشر شده و دانشجویان به‌مدت یک‌ماه (تا سوم بهمن‌ماه) فرصت دارند تا مدارک و مستندات خود را جهت بررسی به دبیرخانه ارسال کنند .

دکتر رحیمیان علت تأخیر در برگزاری دوازدهمین دوره را شرایط سخت کشور و دانشگاه‌ها و مباحث حراستی امنیتی دانست و خاطرنشان کرد: افکار و فضای عمومی هم برای انتشار فراخوان و دعوت عمومی دانشجویان برای شرکت در این رویداد فرهنگی دانشجویی آماده نبود.

وی با یادآوری این نکته که نخستین دوره این مراسم هم‌زمان با سالگرد فاجعه بم در سال ۸۳ برگزار شد، ادامه داد: در زلزله ۵ دی‌ماه سال ۸۲ در بم شمار فراوانی از دانشجویان دانشگاه تهران برای امدادرسانی به محل زلزله‌زده اعزام شدند که این انگیزه‌ای برای آغاز این رویداد فرهنگی دانشجویی در معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران شد.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران تقدیر از آموزگاران فداکار را از دیگر وظایف این این آیین برشمرد و افزود: معلمان از فداکارترین اقشار جامعه هستند که شایسته تقدیر هستند.

دکتر رحیمیان با بیان این‌که طبق برنامه زمان‌بندی‌شده شناسایی مصادیق فداکاری براساس سهمیه هر سازمان آغاز می‌شود، در ادامه تصریح کرد: شاید بتوان گزارشی از فعالیت‌های ۱۱ دوره از این مراسم به مقام معظم رهبری ارائه شود تا عنایت ایشان را برای این دوره از مراسم داشته باشیم.

در ادامه نشست، نماینده آموزش و پرورش پیشنهاد داد تا این رویداد فرهنگی از دانشجویی صرف خارج و بقیه اقشار را هم شامل شود، اما این در حالی است که در فراخوان از دانشجویان برای شرکت دعوت شده است؛ همچنین پیشنهاد شد تا در شرایط کنونی از راه‌های ارتباطی پیامک و پست الکترونیکی استفاده شود.

یکی دیگر از نمایندگان حاضر در جلسه فعال شدن سایت به لحاظ محتوایی و قرار گرفتن فایل پوستر، دستورالعمل، شیوه‌نامه و آیین‌نامه‌ها را خواستار شد. نماینده دیگری پیشنهاد داد صفحه سایت استاتیک و پیام‌ها در صفحه سایت بارگذاری شود تا قابل دسترسی باشد در عین حال از برخی موازی کاری‌ها در سازمان‌های مختلف در خصوص تقدیر از دانشجویان فداکار انتقاد کرد.

همچنین نماینده کمیته امداد، قرار گرفتن شیوه‌نامه به‌صورت فایل یا مکتوب در فضایی غیر از سایت را جهت ارسال به دیگر استان‌ها برای بومی‌سازی خواستار شد. نماینده نظام پزشکی کشور نیز فراگیر شدن این رویداد فرهنگی (خارج شدن از دانشجویی) را پیشنهاد داد تا دیگر اقشار جامعه هم مشارکت داشته باشند؛ زیرا بسیاری از پزشکان جوان هستند که برای امدادرسانی داوطلبانه به مناطق محروم اعزام می‌شوند. نماینده سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هم مناسب‌سازی شدن محل برگزاری مراسم را برای معلولان پیشنهاد داد. نماینده بهزیستی هم از کم بودن تعداد سهمیه بهزیستی در دوره پیشین انتقاد کرد. نماینده سازمان انتقال خون برای رسیدگی به مسایل مالی انجام زودتر مکاتبات را خواستار شد و پیشنهاد داد تا از کسانی که اختراع و یا کار علمی شاخصی هم دارند تقدیر شوند. نماینده آموزش و پرورش هم از تجربه موفق آموزش پرورش در داوری غیرحضوری گفت و داوری الکترونیکی را پیشنهاد داد. نمایندگان، صدور حکم برای شرکت در جلسات و داوری و انجام داوری غیرحضوری را هم درخواست کردند.

 

کلید واژه ها: تندیس فداکاری تندیس فداکاری دانشجویان ایران جهاددانشگاهی دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :