دیدار با خانواده شهید دانشجو«اصغر باقری خیرآبادی» در اولین دوره طرح هماهنگ «یاد یار» توسط شعبه سازمان دانشجویان اردبیل

سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان اردبیل در اولین دوره طرح هماهنگ «یاد یار» با خانواده شهید «اصغر باقری خیرآبادی» دانشجوی رشته پزشکی دیدار کرد.
دیدار با خانواده شهید دانشجو«اصغر باقری خیرآبادی» در اولین دوره طرح هماهنگ «یاد یار» توسط شعبه سازمان دانشجویان اردبیل

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در اولین دوره طرح هماهنگ یاد یار (شناسایی و معرفی شهدای دانشجو و شهدای عرصه علم و فناوری)، روز سه شنبه  18 بهمن ماه به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و علوم پزشکی استان به همراه رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید دانشجو « اصغر باقری خیرآبادی» دیدار کردند.
در این دیدار صمیمانه ابتدا مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی به صحبت پرداخت و گفت: در جمع خانواده‌های عزیز، بزرگوار و معزز ایثارگران جز تواضع، کرنش، احترام و اینکه بگوییم شما به عنوان افتخار ایران و کشور و انقلاب اسلامی هستید چیز دیگری نمی‌توانیم بگوییم. صاحبان اصلی این انقلاب، ایثارگران و خانواده‌های آنان هستند. هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده بدست بیاورد به برکت خون این جوانان شهید است.
در ادامه خانم لطیفه رضاپور، مادر بزرگوار شهید به بیان خاطراتی از فرزندش پرداخت و گفت: زمانی که برادرش به خاطر جراحت در منزل بود قصد جبهه کرد. هرچه گفتم بمان تا تکلیف محمود روشن شود، بعد برو، گفت: نه مادر! من باید بروم روزهای سخت کشور است. اسلام در خطر است. هر از گاهی به مرخصی می‌آمد اما بیش از چند روز نمی‌ماند و می‌گفت در جبهه بیشتر به ما نیاز است. اصغر موقع شهادت 18 سال داشت بعد از شهید شدنش خیلی گریه می‌کردم. از خدا خواستم که مقامش را در آخرت به من نشان دهد تا کمی آرام شوم. یک شب در خواب دیدم که در یک مکان نورانی هستم و صدای زیبای قرآن به گوش می‌رسد. از حاضران پرسیدم چه کسی این‌چنین زیبا قرآن می‌خواند؟ گفتند: اصغر باقری است که قرآن تلاوت می‌کند. گفتم: پس خودش کجاست؟ گفتند: بالا را نگاه کن. نگاه کردم، تنها صورش در نهایت زیبایی دیده می‌شود. از آن به بعد ناراحتی‌ام کم شد.
در پایان این دیدار بخش‌هایی از وصیت نامه شهید توسط یکی از دانشجویان قرائت شد و در پایان با اهدای لوح تقدیر از این خانواده شهید تجلیل گردید.
شایان ذکر است، شهید اصغر باقری خیرآبادی متولد سال 1347 اردبیل دانشجوی رشته‌ پزشکی بود، داوطلبانه عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در سال 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه‌ شلمچه به شهادت رسید و پیکر پاکش در قبرستان قاسمیه به خاک سپرده شد.
گفتنی است طرح هماهنگ "یاد یار" که به تجلیل از شهدای دانشجو و شهدای عرصه علم و فناوری می‌پردازد، توسط سازمان دانشجویان ایران و همکاری 18 واحد استانی در سراسر کشور بر اساس آیین نامه معینی در سال تحصیلی 1401-1402 برگزار می‌گردد. 
 

کلید واژه ها: شهید اصغر باقری خیرآبادی شهید استان اردبیل جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :