جلسه‌ سه‌گانه مهارت‌های ارتباطی از سلسله کارگاه‌های « کوله پشتی دانشجو» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

۰۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۵ کد : ۳۰۸۴ اخبار سازمان شُعَب سازمان دانشجویان
جلسه‌ سه‌گانه مهارت‌های ارتباطی از سلسله کارگاه‌های « کوله پشتی دانشجو» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، ادامه سلسله کارگاه‌های «کوله پشتی دانشجو» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور شاهین فرهنگ برگزار شد.
دکتر مرآتی، رئیس جهاد دانشگاهی واحدصنعتی امیرکبیر ضمن اشاره به استقبال دانشجویان از برنامه، بیان کرد: در  سلسله کارگاه‌های «کوله پشتی دانشجو»، دانشجویان با بخشی از مهارت‌های ارتباطی و هدف زندگی آشنا می‌شوند. این مجموعه کارگاه در سه جلسه با موضوع زندگی هدفمند؛ تغییر در نگاه؛ ارتباط موثر، با حضور شاهین فرهنگ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
همچنین شاهین فرهنگ، روانشناس و مدرس دوره در سومین جلسه این کارگاه که با موضوع ارتباط موثر برگزار شد، تغییر در نوع نگاه را مقدمه‌ای برای مثبت اندیشی و در نهایت رسیدن به موفقیت دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های شاخص انسان‌های موفق این است که سعی می‌کنند جور دیگر به قضایا نگاه کنند.
وی درخصوص قوانین سه‌گانه موفقیت گفت: قانون اول؛ انسان‌های موفق هیچ وقت قوانین دست و پا گیر برای خود نمی‌گذارند؛ قانون دوم، انسان‌های موفق همیشه به حل مسئله از بیرون مسئله نگاه می‌کنند؛ قانون سوم، انسان‌های موفق معتقدند همیشه راه‌حلی وجود دارد.
فرهنگ با استناد به یافته‌های علم روانشناسی گفت: ۸۰ درصد موانع انسان در راه کسب موفقیت، درونی یا همان باورهای محدودکننده فرد است و تنها ۲۰ درصد موانع بیرونی است. وی همچنین برای تغییر در نوع نگاه روش طوفان فکری را مطرح کرد و گفت: باید کانون توجه را بسط داد و در موضوعات مختلف، نظر افراد مختلف را جویا شد.
وی همچنین در انتها، شناخت سه عامل کودک درون، بالغ درون و والد درون را برای داشتن ارتباطی موفق و موثر، لازم دانست.

کلید واژه ها: شاهین فرهنگ کوله پشتی جهاددانشگاهی دانشگاه امیرکبیر سازمان دانشجویان ایران


نظر شما :