آغاز مرحله استانی مسابقات ملی مناظره در استان فارس

مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان فارس توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی فارس شروع به کار کرد.
آغاز مرحله استانی مسابقات ملی مناظره در استان فارس

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، محمدرضا غلامپور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس، از آغاز مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان فارس از هشتم اسفندماه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی، ایجاد و توسعه فرهنگ گفت‌وگو، آموزش و ارتقای تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان و... است.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که همواره بر آن تأکید داشته‌اند، ایجاد فضای گفت‌وگو و آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌هاست، افزود: مسابقات ملی مناظره که هر ساله در جهاددانشگاهی کشور در استان‌های مختلف در حال برگزاری است با ایجاد فضای نقد و گفتمان دانشگاهی ابزاری کارآمد برای حل مشکلات جامعه و به تبع آن شنیدن دغدغه تمامی جوانان ماست.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس درباره برگزاری یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در استان نیز گفت: مسابقات مناظره دانشجویان از سوی جهاددانشگاهی هر سال در سه مرحله  استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود. برگزیدگان مرحله استانی سال ۱۴۰۲ به مرحله منطقه‌ای اعزام و سپس در صورت برگزیده شدن به مرحله ملی اعزام می‌شوند.
غلام‌پور اظهار کرد: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان فارس سابقه برگزیده شدن در مرحله ملی را در ششمین دوره مسابقات ملی مناظره در سال ۱۳۹۶ در کارنامه خود دارد و از این حیث تجربه بالایی در این مسابقات دارد.

غلام‌پور در پایان با تصریح اینکه در این دوره از رقابت‌ها هشت تیم از دانشگاه‌های شیراز، فرهنگیان، پیام نور، علوم قرآنی و... به رقابت با هم خواهند پرداخت، گفت: اختتامیه این مرحله از مسابقات در استان فارس، ۱۰ اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

 

کلید واژه ها: مناظره استان فارس جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان ایران مناظره دانشجویی


نظر شما :